HOYA’s Vision Simulator verhoogt klantbeleving door visuele 3D simulatie

HOYA zoekt altijd naar nieuwe, innovatieve manieren om opticiens te ondersteunen bij het adviseren van brillenglazen.  Als onderdeel van een uitgebreid pakket verkoop- en beleving verhogende tools kondigt HOYA nu een nieuwe innovatie aan, de HOYA Vision Simulator. Het biedt brildragers de mogelijkheid om nieuwe brillenglazen in de winkel te ervaren alvorens deze aan te schaffen.

Uitgaande van de voorgeschreven brilsterkte van de drager biedt de HOYA Vision Simulator een zeer nauwkeurige, driedimensionale visuele ervaring, waarbij de optische effecten van de diverse glasontwerpen en -behandelingen duidelijk worden gevisualiseerd. Met behulp van visual reality wordt de individuele werkelijkheid benaderd en kan consument precies kiezen wat het beste bij hem of haar past.

Hoe werkt het?
De gebruiksvriendelijke simulator wordt bediend door een applicatie die op een smartphone is gedownload. Deze smartphone wordt in de simulator geplaatst waar de consument doorheen kijkt om de  virtuele omgeving te zien. De opticien voert de draagkenmerken en voorgeschreven sterkte in (alle voorgeschreven sterktes en cilinders zijn mogelijk) en stelt de pupilafstand in, waarbij een tablet fungeert als afstandsbediening. De consument kan het effect van verschillende glasontwerpen en coatings direct ervaren. De HOYA Vision Simulator verhoogt zo de klanttevredenheid door de consument de mogelijkheid te bieden ‘eerst te zien en dan te kopen’.

Oproep voor bèta-testers
Een speciale website biedt HOYA tien opticiens in Europa de kans om als bèta-tester van de simulator geselecteerd te worden. Doel is het verkrijgen van kwalitatief goede feedback, de laatste stap van ontwikkelingsproces van het product. Via www.hoya-vision-simulator.com/nl  kunnen geïnteresseerden  tot uiterlijk 31 oktober 2015 hun interesse kenbaar maken. De aanbevelingen van deze groep worden samen met actuele informatie over de HOYA Vision Simulator op de website geplaatst.

The Customer Journey
Om de advisering over brillenglazen te professionaliseren en tot een extra unieke ervaring te maken, biedt HOYA inmiddels een compleet concept onder de noemer ‘The Customer Journey’.  Het biedt een duidelijke structuur en de elementen kunnen los of gekoppeld ingezet worden.
(bekijk hier een impressie de film ‘HOYA Customer Journey’).

Neem voor meer informatie contact op met HOYA Lens Nederland B.V., Tel. 0297 – 514 314.