Inschrijfperiode verlengd

Goed nieuws! De inschrijfperiode voor deze campagne is verlengd naar 11 mei 2022.

Wilt u meer informatie over de campagne en de kosten?

Stuur een mail naar retailmarketing@optitrade.nl. Liever direct contact met één van de Marketing Consultants? Neem dan contact op met Niels van den Akker van Loyalty Lab (+31 61 172 59 82) of Jeroen de Wit  van Jill Marketing (+31 63 102 57 36).

Doe mee aan de SUN-campagne en geef uw klanten een uniek Bucketlist Boek Nederland cadeau

Op 18 april 2022 gaat de SUN-campagne DOOR ZON van start.

Dit is het moment waarop we de consument extra bewust maken van het geluksgevoel dat bij de eerste zonnestraal hoort. In het voorjaar, zodra de zon gaat schijnen, krijgen mensen zin om te shoppen, en wij gaan ervoor zorgen dat ze dit doen bij de zelfstandige opticien!

De campagnesfeer

DOOR ZON

Het gelukzalige gevoel dat je overvalt, precies op het moment dat de zon doorbreekt. We kennen dat allemaal. Ineens ziet het leven er rooskleurig uit. Geuren lijken tastbaar. Mensen doen liever. Het gonst verleiding of is het verliefdheid? Geen wonder dat jong-en-oud er alles voor overheeft om elke beetje buiten mee te pakken. Al is het maar 1 straaltje.

Liever | Lekkerder | Mooier | Fijner | Behaaglijker | Verleidelijker | Verliefder

Bewezen effectief

De Oogmeetweken hebben bewezen dat een nieuwe groep klanten via een nationale campagne de weg naar de zelfstandige opticien vond. Wij verwachten dat ook de SUN-campagne –exclusief voor zelfstandige opticiens in Nederland – dit effect heeft; zeker gezien de unieke incentive die hieraan gekoppeld is.

Missie

Zon en optiek vormen een prachtige combinatie: mensen worden vrolijk van de zon en kopen graag een nieuwe mooie zonnebril, al dan niet op sterkte. Uiteraard om hun ogen te beschermen, maar ook om een mode-statement mee te maken. Met een zonnebril geef je een nieuw seizoen direct een nieuwe look. Zon is een belangrijk thema voor zelfstandige opticiens; een thema waarmee ze de aandacht kunnen trekken en daadwerkelijk traffic genereren. Vandaar dat Optitrade het initiatief heeft genomen voor een complete, nationale on- en offline campagne.

Campagnemiddelen

We hebben diverse doelgerichte communicatiemiddelen ontwikkeld waarmee u klanten in uw omgeving bereikt. Deze bieden we aan in drie overzichtelijke pakketten, die onderling verschillend zijn in aantallen, online en offline communicatie en de prijs.

De campagnemiddelen zijn:

  • DM-kaarten
  • Online direct mails (eDM)
  • Online banner
  • POS-pakket
  • Advertentie
  • Landingspagina

Last but not least is er een bijzondere incentive aan deze campagne gekoppeld.

De SUN-campagne wordt in samenwerking met de volgende leveranciers gerealiseerd: Essilor, Hoya, HOC, Shamir, Zeiss, Optiswiss, Alcon, CooperVision Specialty EyeCare, CooperVision, Bausch & Lomb, Design Eyewear Group, Marcolin, Marchon, Bobo’s, Eschenbach, Kering Eyewear, Charmant en Silhouette. Zij stellen merkgerelateerde content beschikbaar voor deze campagne.

Het cadeau

Een cadeau voor uw klanten is altijd goed voor extra traffic en omzet. Tijdens de campagneperiode krijgen uw klanten bij een aankoop een Bucketlist-boek van schrijfster Marleen Brekelmans. De boeken zijn erg populair en dus een ideale incentive, waarmee we wellicht ook een nieuwe doelgroep aanspreken.

Limited Edition Bucketlist Boek

Dankzij de samenwerking met de schrijfster van ‘Bucketlist’, Marleen Brekelmans, profiteren deelnemers van een unieke incentive. Marleen Brekelmans is oprichter van ‘Bijzonder Plekje’, een website met tips voor uitstapjes, en heeft 45 duizend volgers op Instagram. Haar grote netwerk zorgt voor extra traffic – van een wellicht nieuwe doelgroep – naar de optiekwinkels.

De incentive voor uw klanten is een Limited Edition Bucketlist-pakket dat leidt naar de mooiste plekjes van Nederland. Voor iedereen een extra stimulans om naar de zelfstandige opticien te gaan.

De doelgroep 

Er zijn twee versies van de uiting. Eén voor contactlensdragers en één voor brildragers. Immers een contactlensdrager is een andere zonnebrilkoper en drager dan de consument die al een bril op sterkte heeft. Dit laten we dan ook mooi in twee uitingen zien, waardoor we de doelgroep ook vergroten. Op deze manier bieden we evenveel ruimte voor zowel montuur-, glas- en contactlensleveranciers.

Selectiecriteria

  • Bestaande klanten
  • Leeftijd: 16 t/m 80 jaar
  • Laatst gekocht: tussen de 6 maanden en 78 maanden geleden
  • Geslacht: M/V/O

Uitsluiten: alle brilaankopen in de afgelopen 12 maanden
Uitsluiten: alle lensaankopen in de afgelopen  6 maanden

Hoe vaak verdien ik mijn investering in deze campagne terug?

Vergelijkbare campagnes beloven een minimale conversie van 7,5%. Dat resulteert een ROI van maar liefst 5,8.

Voorbeeld: wanneer u 1.000 DM’s verstuurt naar uw huidige klantenbestand, komen er gemiddeld 75 klanten naar uw winkel voor een aankoop van gemiddeld € 225,-.

U kunt nu inschrijven!

Inschrijven voor deze campagne kan vanaf 9 februari tot en met 18 maart 2022. (De inschrijfperiode is verlengd tot en met 11 mei 2022)

Wilt u meer informatie over de campagne en de kosten? Laat het ons weten!

Liever direct contact met één van de Marketing Consultants? Neem dan contact op met Niels van den Akker van Loyalty Lab (+31 61 172 59 82) of Jeroen de Wit  van Jill Marketing (+31 63 102 57 36).

Meer informatie ontvangen over de campagne en kosten? Laat het ons weten!