4 redenen waarom gebruik van social media juist nu belangrijk is

Social media. Het is snel, actueel, laagdrempelig en juist nu belangrijk. Uit meerdere onderzoeken blijkt dat het gebruik van social media sinds de coronapandemie wereldwijd is toegenomen. We zijn immers meer online actief. Vindt u het lastig om met social media aan de slag te gaan of om uw pagina(‘s) up to date te houden? Kijk dan eens naar Optitrade Social Media. Met deze service worden er automatisch een aantal leuke, informatieve berichten geplaatst op uw tijdlijn en krijgt u hulp met het inzetten van advertenties.

Maakt u helemaal nog geen of weinig gebruik van social media? Wij leggen uit waarom dat een gemiste kans is.

  1. U bent online zichtbaar
    Hoewel het winkelen op afspraak al een tijdje mogelijk is, blijft het toch rustig in de winkelstraten. Klanten lopen niet meer zo gemakkelijk voorbij uw etalage. Daarom is het belangrijk om nu online extra zichtbaar te zijn. Het grote voordeel van bijvoorbeeld een Facebookpagina is dat uw berichten worden gezien door uw volgers, ook als ze daar niet specifiek naar op zoek zijn.
  2. U kunt snel informatie delen
    Social media is het perfecte medium om snel informatie te kunnen delen. Iets wat zeker nu handig is. Heeft u bijvoorbeeld te maken met aangepaste openingstijden vanwege de avondklok, of moet u nieuwe regels communiceren over het dragen van een mondkapje? Grote kans dat uw klanten dit sneller weten als u dit ook deelt via uw Facebookpagina en/of Instagram account. Wist u dat de gebruikers van Optitrade Social Media toegang hebben tot een gratis contentbank? Hierin staan diverse standaardberichten waarmee ze gemakkelijk zelf snel berichten kunt maken als ze personeel zoeken, gaan verbouwen, een uitverkoop hebben en nog veel meer.
  3. U kunt gericht adverteren
    Wanneer u een specifieke doelgroep wilt bereiken kunt u gemakkelijk via Facebook en Instagram adverteren. Daarbij kunt u zelf een selectie maken waarmee u beslist wie de advertentie wel moet zien en wie juist niet. Zo kunt u er bijvoorbeeld voor kiezen om een advertentie te tonen aan alle facebookgebruikers binnen een bepaald km-gebied rondom uw winkel die uw pagina nog niet volgen.
  4. U vergroot uw gunfactor
    Eigenlijk kunt u uw volgers ook wel uw fans noemen. Ze vinden uw winkel leuk/interessant en willen er graag mee geassocieerd worden. Nu dat u uw klanten niet spontaan voorbij ziet komen in de winkel, kunt u wel van uzelf laten horen via uw social media kanalen. Een voorbeeld. Denk eens aan al die thuiswerkers die nu extra lang achter een computerscherm zitten. Misschien hebben ze wel behoefte aan een computerbril of hebben ze problemen met het verstaan van collega’s in videocalls. Wanneer u als vertrouwde opticien en/of audicien uw klanten daar extra info over geeft via Facebook of Instagram, zullen zij dat zeker waarderen. En laat ze ook meteen weten dat ze voor vragen hierover altijd bij u terecht kunnen.

Meer info over Optitrade Social Media

Wilt u meer weten over Optitrade Social Media? Neem contact op met uw accountmanager of bel direct met Optitrade Social Media via: 035-65-68-22. Meer informatie over de abonnementstarieven kunt u hier vinden. In deze video kunt u zien hoe dat Optitrade Social Media werkt en welke voordelen het u oplevert.