Afspraken, diensten en tarieven Optitrade betaalservices 2019

Al vele jaren werkt Optitrade op een inzichtelijke manier samen met haar klanten om de leveranciers te betalen, hiervoor wordt  wekelijks 1 betaal advies gedraaid (vrijdag). Dit betaaladvies  wordt op de woensdag erop automatisch geïncasseerd. Op deze manier garandeert Optitrade de betalingen aan onze leveranciers en krijgen de klanten een transparant overzicht van de uitgevoerde betalingen.

Donderdagavond (19.00 uur) ontvangt  elke klant van Optitrade een pre-advies,  dit is het betaaladvies dat op vrijdag zal worden uitgevoerd en  de woensdag erop zal worden geïncasseerd. Controle van de facturen kan gebeuren op onze betaalservices portal 24/7.

Mocht onverhoopt een betaling niet mogelijk zijn in deze week, dan kan tot vrijdag 12.00 uur  een uitstel worden aangevraagd en kunnen we gezamenlijk een betalingsregeling afspreken.

De kosten voor het uitstel zijn € 2,50 naast de rente kosten (3%) over het bedrag van het uitgestelde advies.

Wanneer een storno plaatsvindt (en hierover niet vooraf is gecommuniceerd) zijn we genoodzaakt om een bedrag van € 5,= te rekenen per storno naast de rente (3%) kosten.

De fiscale wetgever verplicht iedere ondernemer zijn administratie 7 jaar te bewaren (fiscale bewaarplicht). Hierdoor  krijgen wij vanuit diverse ondernemers regelmatig de vraag of wij inzicht kunnen geven van alle facturen en betaaladviezen van de afgelopen 7 jaar. Optitrade kan u deze mogelijkheid bieden zodat u richting de belastingdienst kan voldoen aan deze plicht. Maar aangezien dit voor Optitrade betekent dat wij extra ruimte moeten reserveren op onze servers om deze informatie langere tijd te kunnen bewaren zijn hier kosten aan verbonden (€ 100,=). We zullen u binnenkort benaderen zodat u kan aangeven of u hieraan behoefte heeft.