OLC wil haar logistieke diensten én bezorging continu verbeteren

De opticien inkoopvoordeel bieden én ontlasten op het logistieke vlak: dàt is de doelstelling van Optitrade Logistiek Centrum. Een goede samenwerking tussen de fabrikant, de transporteur en het OLC is daarom erg belangrijk.

Om de opticien zo klant- en servicegericht mogelijk te bevoorraden met de bestelde lenzen en vloeistoffen, is het van belang om bovenop het proces te zitten. Alleen op die manier kunnen we deelnemers van Optitrade zo optimaal mogelijk van dienst zijn.

Daarom kijken we regelmatig kritisch naar onze processen. Om onze dienstverlening blijvend te verbeten, hebben we daarom op reguliere basis overleg met alle betrokken partijen. Distroptiek is één van deze partijen. Samen met hen is de performance van de afgelopen periode besproken.

Ook is gekeken naar de gemelde leveringsissues. Door samen het volledige proces te doorlopen en te zoeken naar de oorsprong van mogelijke issues, kunnen we deze niet alleen oplossen, maar ook verbeteren tot een nóg betere service voor alle betrokkenen.

We hebben gedurende ons laatste feedbackoverleg concrete acties aan de verbeterpunten gekoppeld. Zo kunnen we beschadigingen verder terugdringen, willen we de scan- en dus sorteerbaarheid van zendingen verhogen en streven we ernaar de onderlinge communicatie te optimaliseren.

Zo houden we onze dienstverlening en processen scherp, om de deelnemers van Optitrade nóg beter van dienst te kunnen zijn, nu en in de toekomst.

Heeft u verbeterpunten die u graag gerealiseerd ziet? Neem dan zeker contact op de klantenservice van Optitrade Logistiek Centrum, bereikbaar op 023 – 52 32 800. Samen staan we sterk!