Ontwikkelingen ketens & markt

Specsavers heeft in 2018 meer geïnvesteerd in reclame

Op basis van de Nielsen Media top 100 cijfers kunnen we concluderen dat Specsavers (144 winkels) het afgelopen jaar weer meer geïnvesteerd heeft in reclame. In 2017 werd er per winkel €247.998 en in totaal €35.711.770 uitgegeven aan reclame. In 2018 werd dit €318.624 per winkel en in totaal €45.881.870.

Charlie Temple: ‘We voelen ons de Amazon van de brillen’

Charlie Temple blijft na de overname door GrandVision ‘de cowboy van de optiekbranche’. Ook als dat betekent dat de groei ten koste gaat van de nieuwe zusterketens Pearle en Eye Wish. “Dan kun je het toch beter in eigen beheer hebben, dan dat iemand anders er met de buit vandoor gaat”, zegt oprichter en ceo Leon Planken in het maartnummer van RetailTrends.

De voormalige RetailRookie of the Year heeft de ambitie om in 2021 de grootste online brillenverkoper van Europa te zijn. Met de overname door GrandVision is onder meer het benodigde kapitaal beschikbaar gesteld, vertelt Planken. Ook is de toekomst van Charlie Temple als onderdeel van een beursgenoteerd bedrijf ‘zo ongeveer gegarandeerd’ en kan worden geprofiteerd van synergiën, bijvoorbeeld op het gebied van inkoop. Lees het hele artikel..

Bron: RetailTrends.nl

Broodje-aap: kuur van 28 dagen brengt gehoor terug

Op Healthinfo7.com wordt gekopt met:

“Het einde van het tijdperk van de hoorapparaten! Innovatie kuur van Nederlandse professor brengt het gehoor terug in 28 dagen.”

Auresoil Sensi & Secure is een soort olie die in de oren wordt aangebracht met behulp van een pipet. In het artikel wordt gesuggereerd dat de kuur de hoorcellen vernieuwt door hen hun natuurlijke vermogen om te horen zonder toestel terug te geven. Prof. Henk Deleeuw zou er zelfs een Nobelprijs-nominatie voor hebben gekregen. Lees het artikel hier..