Oorzorg.nl: hét platform dat audiologieklanten werft

Veel consumenten met een gehoorverlies, oriënteren zich online. Ze houden hun stappen richting een hoorhulpmiddel liever zo lang mogelijk voor zichzelf en gaan vaak pas een fysieke winkel binnen wanneer het niet meer anders kan. Het duurt gemiddeld zelfs 7 jaar voordat iemand met gehoorverlies een audicien of KNO-arts bezoekt.

Hoe zorgt u er nu voor dat consumenten, wanneer ze eenmaal over de drempel stappen, úw winkel kiezen?

Een nieuw hulpmiddel hierbij is oorzorg.nl. Wij plaatsen uit naam van uw winkel meerdere advertenties op Facebook en Instagram, hiermee wordt de consument online ‘gevangen’. Via slimme vragen op de website en een aanvullend informatief telefoongesprek bepaalt oorzorg.nl of de bewuste consument een potentiële klant is. Mocht dit zo zijn, dan wordt in overleg met u een afspraak gepland. Zo komt de potentiële klant bij ú in de winkel om samen met u de juiste hooroplossing te vinden. Wanneer de consument nog geen potentiële klant is, blijft oorzorg.nl hem informeren totdat hij wel klaar is voor een winkelbezoek. Op die manier krijgt u klanten in de winkel die met 90% zekerheid een hooroplossing willen.

Hoe werkt oorzorg.nl?

Stap 1 en 2
Wij plaatsen vanuit uw winkelnaam via Optitrade Social Media een Facebook/Instagram-advertentie.

  • In deze advertentie staan duidelijk uw winkelnaam en de naam oorzorg.nl vermeld.
  • Deze advertentie wordt gestuurd naar mensen met een profiel dat past bij potentiële klanten.
    • Er zijn 3500 criteria waarop mensen geselecteerd kunnen worden en onze online marketeers monitoren continu hoe we kunnen waarborgen dat de advertentie bij de juiste doelgroep terecht komt.
    • Hierbij wordt ook gekeken naar de woonplaats van de consument, zodat potentiële klanten in uw omgeving ook direct uw naam te zien krijgen.
  • Voor het plaatsen van deze advertenties betaalt u (vanaf) € 50,00 per maand.

Stap 3: De website oorzorg.nl

  • Op de website oorzorg.nl vinden consumenten informatie en een aantal vragen die ze kunnen beantwoorden.
    • Deze antwoorden helpen ons om te bepalen of de bezoeker een potentiële klant is.
  • Wanneer de bezoeker door ons bel-team benaderd wil worden, kan hij/zij op de website contactgegevens invullen.

Stap 4 en 5: Het bel-team

  • Via een aantal vragen verzamelt het bel-team aanvullende persoonsgegevens waarmee bepaald kan worden of de betreffende persoon een serieuze potentiële klant is.
  • Wanneer inderdaad sprake is van een potentiële klant wordt contact met u opgenomen om een afspraak te plannen voor een gehoormeting en intake.
  • Mocht de consument nog geen potentiële klant zijn, dan blijft oorzorg.nl de prospect informeren totdat hij wel klaar is voor een winkelbezoek.

Stap 6: De potentiële klant

  • De potentiële klant komt op de geplande afspraak in uw winkel.
    • We vragen u om een eventuele no-show aan ons door te geven.
  • Wanneer potentiële klant op de afspraak is verschenen, ontvangt u een factuur van € 60,- per bezoeker.
  • Hierna blijft oorzorg.nl de bezoeker benaderen voor eventuele herhaalbezoeken in de winkel. Wilt u dit niet, dan kunt u het relatiebeheer afkopen voor € 99,-.

Kosten en deelname

Alleen Optitrade-audiciens kunnen zich aansluiten bij oorzorg.nl.

Optitrade-audiciens die geen lid zijn van Optitrade Social Media betalen € 20,- advertentiebeheerkosten (het bedenken, maken, plaatsen, beheren en vervangen van advertenties).

Bijkomende kosten:

  • (vanaf) € 50,- per maand voor de oorzorg.nl Facebook/Instagram-advertenties;
  • € 60,- voor een bezoeker die op de afspraak is verschenen;
  • Eventueel € 99,- afkopen relatiebeheer per bezoeker.

Wilt u ook die online consument als klant in uw winkel?

Neem dan contact op met oorzorg.nl via info@oorzorg.nl | T. 035 200 22 60 of met Olaf Schuurmans, Manager Audiologie Optitrade via T. 06 10 57 97 18.