Op afstand programmeren, welke keuzes maakt u?

In de nieuwe orde die na de corona crisis in onze markt ontstaat is veel ruimte voor hoortoestellen die op afstand via het internet kunnen worden geprogrammeerd, dat is wel duidelijk.

In de nieuwe orde die na de corona crisis in onze markt ontstaat is veel ruimte voor hoortoestellen die op afstand via het internet kunnen worden geprogrammeerd, dat is wel duidelijk.

Met Starkey’s ‘Hoorzorg waar u ook bent” heeft u de mogelijkheid Livio toestellen op afstand te programmeren. Dat kan al volledig vanaf ZN Categorie 3. U biedt hiermee een eigentijdse service voor uw klanten en het vormt dé toekomstige dienstverlening van audiciens: een mix van gedoseerd persoonlijk contact én service in de Cloud op afstand.

Hoortoestelfabrikanten maken beleidskeuzes in de technische architectuur van Hoorzorg op afstand. En dat kunt u ook doen.

De uitgangspunten van Starkey lichten we voor u toe. Livio hoortoestellen op afstand programmeren kan bij Starkey namelijk op twee manieren: (1) de zogenaamde ‘asynchrone’ methode (niet gelijktijdig in contact met de klant) of (2) een realtime aanpassing met live contact met uw klant.

1) ‘Asynchroon’ Cloud programmeren: ticket management
De Asynchrone strategie heeft veel voordelen, voor uw klant maar óók voor u.
Stel uw klant ondervindt een probleem of heeft een aanpaswens in een specifieke situatie waarmee hij te maken heeft. Hij maakt dan via de Thrive app eenvoudig een ‘ticket’ aan, eventueel precies op het moment dat hij in die luistersituatie is. Uw klant hoeft het probleem of zijn wens dus niet te onthouden of te noteren totdat hij bij u met een afspraak terecht kan via een realtime sessie.

En ook u maakt de wijzigingen op afstand op een moment dat het u zelf uitkomt. U stuurt uw wijzigingen via het internet eenvoudig naar uw klant en deze kan op zijn beurt de nieuwe instellingen beluisteren op elk gewenst moment. Ook kan uw klant de nieuwe instellingen in meerdere situaties beoordelen om te kijken of het echt een verbetering is. Indien uw klant akkoord is kan hij de wijzigingen vervolgens zelf in zijn hoortoestel opslaan. U hoeft er dan niets meer aan te doen en het ticket wordt gesloten. Dit geeft rust en duidelijkheid in de gehele procedure en uw klant is er actief bij betrokken.

Voorwaarde voor het maken van een ‘ticket’ door uw klant is dat eerst de ‘Zelfcheck’ wordt uitgevoerd, de unieke automatische diagnose functie van Livio hoortoestellen. Het heeft immers voor u geen zin om een hoortoestel dat bijvoorbeeld is verontreinigd met cerumen bij te stellen. Livio constateert dat zelf en informeert de gebruiker die dat ook vaak zelf kan oplossen. Uw klant beantwoordt een aantal vragen en is daarmee tevens genoodzaakt zijn klacht zorgvuldig en helder te formuleren.

Met het ‘ticket’ helpdesk systeem is Hoorzorg op afstand beter te managen, zeker ook omdat de zelfcheck voorwaarde is voor contact met u. Op deze manier kunt u 12 of zelfs meer klanten per uur op afstand service verlenen, zonder live verbinding en zonder bindende afspraken in uw agenda.

(2) Realtime Cloud programmeren met live video verbinding
U kunt de Thrive App ook gebruiken voor een realtime aanpassing waarbij u uw klant direct kunt helpen. Tijdens de live video sessie worden de actuele toestelinstellingen direct naar uw aanpassoftware gestuurd. De door u gewijzigde instellingen komen vervolgens realtime binnen in de Thrive app en de toestellen van de gebruiker.

Welke optie kiest u?
Starkey biedt u dus twee mogelijkheden: uw klant maakt contact met u door middel van het aanmaken van een ticket óf u programmeert de toestellen tijdens een realtime videosessie. Dat laatste is sociaal en zeker waardevol bij bepaalde klanten, het nadeel is echter dat u hiervoor altijd samen een afspraak in uw agenda moet plannen. Asynchroon programmeren is efficiënter en zelfs effectiever. Aan u de keuze, waarbij een mix van beiden natuurlijk ook een prima optie is.

Starkey Livio is een multifunctioneel hoortoestel. Leverbaar als 2000 en 2400 AI in de private markt, maar óók in de ZN Database in de uitvoeringen 1000 (Cat 3), 1200 (Cat 4) en 1600 (Cat 5). Op afstand programmeren is standaard in alle techlevels. Oók leverbaar in oplaadbare uitvoering. Standaard gratis vijf jaar fabrieksgarantie.

Bel of mail ons gerust als we iets voor u kunnen doen! Wij zijn 100% voor u bereikbaar! Take care and stay healthy!

Accountmanagers Starkey Nederland
Suzanne Bus | suzanne@kindhoren.nl – 06-183 542 27
Jeroen Douw |jeroen@kindhoren.nl – 06-220 620 70

Starkey Hearing Technologies
KIND HOREN | Distributeur voor Nederland en België
Laan van de Leeuw 50
7325 PB Apeldoorn
055 360 21 11   info@KINDHOREN.nl

www.kindhoren.com

www.starkey.nl