Rodenstock helpt haar klanten te shinen met Sunny Days zonneglazencampagne

Sunny days are here again! Dagen worden langer, vogels laten zich weer horen en narcissen en krokussen kruipen weer uit de grond. Rodenstock kijkt uit naar net zulk mooi lenteweer als vorig jaar, waarin massaal van de zon genoten werd.

Het zonnebrillenseizoen biedt veel potentie
In het nieuws heeft u vast gelezen dat Nederlanders het afgelopen jaar massaal hebben gespaard. Dit betekent dat de consument veel geld in de portemonnee heeft en dit hoogstwaarschijnlijk lokaal gaat uitgeven vanwege de geldende (reis)beperkingen op dit moment.

Grote kans dus dat het gespaarde geld straks uitgegeven gaat worden aan zaken waar we blij van worden en dat zou best weleens een nieuwe zonnebril kunnen zijn. Een gelegenheid die u als ondernemer natuurlijk met beide handen aangrijpt.

Campagne ‘Take a look at the sunny side
Rodenstock helpt haar partners graag om het zonnebrillenseizoen een goede start te geven met de marketingcampagne ‘Take a look at the sunny side’. Naast een superscherp geprijsd zonneglasportfolio, biedt Rodenstock alle tools om uw (potentiële) klanten te overtuigen om hun nieuwe zonnebril bij u als zelfstandige opticien te kopen.

De marketingcampagne is beschikbaar vanaf 1 april a.s. en bestaat uit een vrolijk pakket aan fysieke etalagematerialen, templates voor printmedia en digitale content, gericht op het inspireren, activeren en verleiden van uw bestaande én nieuwe klanten. Denk bijvoorbeeld aan een landelijke social media campagne op Facebook en Instagram of het Sunny Days magazine dat u kunt verspreiden in uw regio.

Update digitale adviestool Vision Performer
De digitale adviestool van Rodenstock, de Vision Performer, heeft een complete update gekregen en is voorzien van zonnige content en slimme notificaties om hoogwaardiger te adviseren en de verkoop van de tweede (zonne)bril te stimuleren dankzij Look Twice. Met deze succesvolle tweede bril promotie biedt u uw klanten namelijk de meest complete kijkoplossing tegen een zeer aantrekkelijke prijs.

Meer informatie?
We verwachten dat, wanneer de zon gaat schijnen en we met elkaar weer wat meer vrijheid krijgen, de consument een grote glimlach op zijn gezicht krijgt en zin heeft om te shoppen. Wij hebben het volste vertrouwen in een goede verkoop van zonnebrillen de komende maanden en reken er maar op dat we weer the sunny side van het leven tegemoet gaan.

Heeft u vragen over de Sunny Days campagne? Neemt u dan contact op met een van de Accountmanagers Lenses of de collega’s van de afdeling Sales Support via 050 – 544 1599.