Vijf redenen waarom zelfstandige opticiens reclame moeten maken

Optiekketens gaven vorig jaar tussen de 100 duizend en 300 duizend euro per winkel uit aan reclame. Budgetten waar zelfstandige opticiens alleen maar van kunnen dromen. Betekent dit dat zelfstandigen daarom nooit reclame moeten maken? Absoluut niet! Zelfs met een kleiner budget kunt u uw doelgroep een aantal keren per jaar bereiken en uw winkel in de schijnwerpers zetten.

Waarom? Vijf erg belangrijke redenen..

1. U kunt er simpelweg niet onderuit, omdat de concurrentie het ook doet.

2. Hoe vaker u adverteert en hoe vaker u in de media komt, des te groter de kans dat u op het juiste (koop)moment met uw consument in aanraking komt.

3. Als u uw acties overal naar voren laat komen en u zorgt voor een goede combinatie van online en offline, blijft u onder de aandacht.

4. Reclame is hét middel om de eigen uitstraling en herkenbaarheid uit te dragen en ervoor te zorgen dat u wordt gevonden en teruggevonden.

5. Het versterkt uw imago als lokale held.

Hoe? Onze tips..

We begrijpen heel goed dat het niet makkelijk is om, naast alle andere werkzaamheden, ook nog na te denken over hoe u uw winkel het beste onder aandacht kan brengen bij de consument. Maak daarom een jaarbudget en vul het jaar met verschillende reclame-activiteiten. Zowel online als offline. In de winkel en in de brievenbus. Zorg er dan wel voor dat de ontvanger duidelijk uw logo krijgt te zien en uw winkel herkenbaar is. Tot slot adviseren we zelfstandigen zich te onderscheiden van de ketens door de nadruk te leggen op persoonlijke aandacht en een lokale held zijn.

*Bron: Eyeline Magazine, 2019. Lees het hele interview met Commercieel Manger Pim Föster en partner van Optitrade Reclame en Marketing (ORM) Jerry Boot (Directeur bij reclamebureau Booster)  in de voorjaar/zomer editie van Eyeline.

 

  

Deze opticien bracht onlangs zijn eigen voorjaarsmagazine uit met behulp van Optitrade Reclame en Marketing. Lees hier meer over het voorjaarsmagazine..

Of bekijk de galerij met voorbeelden:

 

Benieuwd wat Optitrade Reclame en Marketing voor u kan betekenen?

Neem contact op! Wij helpen u graag bij het samenstellen van de beste reclamecampagne voor uw winkel en doelgroep.

Stuur een e-mail naar orm@optitrade.nl of bel met Angela Martins 070-217 20 58.

Uiteraard kunt u ook contact opnemen met uw eigen Optitrade Accountmanager: Jeroen de Witte (j.dewit@optitrade.nl), Bas Huismans (b.huismans@optitrade.nl).