18 april is de start van de SUN-campagne. Dit is het moment waarop de consument extra bewust wordt gemaakt om geluk uit dat eerste kleine zonnestraaltje te halen. De consument krijgt zin om iets te kopen in het voorjaar, en wij gaan er samen voor zorgen dat dit bij de zelfstandige opticien wordt gedaan!
DOOR ZON
Het gelukzalige gevoel dat je overvalt, precies op het moment dat de zon doorbreekt. We kennen dat allemaal. Ineens ziet het leven er rooskleurig uit. Geuren lijken tastbaar. Mensen doen liever. Het gonst verleiding of is het verliefdheid? Geen wonder dat jong-en-oud er alles voor overheeft om elke beetje buiten mee te pakken. Al is het maar 1 straaltje.
Liever | Lekkerder | Mooier | Fijner | Behaaglijker | Verleidelijker | Verliefder

MISSIE
Van zon worden mensen vrolijk. Ze willen er graag stralend uitzien tijdens de lange zomerdagen en hun ogen beschermen. Eén van de twee belangrijkste campagnemomenten in het jaar. Wij helpen de optiekondernemers graag aan meer traffic, meer omzet en dus ook meer marge gedurende de voorjaarsmaanden. Vandaar een complete campagne die offline en online zichtbaar is in Nederland. En om de marketing niet te versnipperen, bundelen we graag de krachten om met elkaar een mooie campagne neer te zetten met plek voor elke leverancier.

Waarom deelnemen?
Met deze campagne bieden wij u als leverancier een mooie kans om zelfstandige opticiens extra onder de aandacht te brengen in Nederland. We hebben met de Oogmeetweken gezien dat er een nieuwe groep klanten de weg heeft gevonden naar de zelfstandige opticien. In combinatie met wederom een uniek incentive verwachten wij dat dit ook met de SUN campagne gaat gebeuren. Kortom een waardevolle campagne waarin uw bijdrage als leverancier niet mag ontbreken!
Neem contact op met Pam Verhoofstad via: retailmarketing@optitrade.nl om aan te melden voor deze campagne of voor meer informatie. Aanmelden kan tot en met 11 februari 2022.
De doelgroep
Er zijn twee versies van de uiting. Eén voor contactlensdragers en één voor brildragers. Immers een contactlensdrager is een andere zonnebrilkoper en drager dan de consument die al een bril op sterkte heeft. Dit laten we dan ook mooi in twee uitingen zien, waardoor we de doelgroep ook vergroten. Op deze manier bieden we evenveel ruimte voor zowel montuur-, glas- en contactlensleveranciers.
Selectiecriteria
- Bestaande klanten
- Leeftijd: 16 t/m 80 jaar
- Laatst gekocht: tussen de 6 maanden en 78 maanden geleden
- Geslacht: M/V/O
Uitsluiten: alle brilaankopen in de afgelopen 12 maanden
Uitsluiten: Alle lensaankopen in de afgelopen 6 maanden
Incentive
Dankzij de samenwerking tussen Optitrade en Bucketlist schrijfster Marleen Brekelmans profiteert de opticien van een unieke incentive! Een Limited Edition Bucketlist pakket om de mooiste plekjes van Nederland te zien en te bekijken.
Het grote netwerk van de schrijfster en uitgeverij zorgt voor extra traffic naar de optiekzaken binnen een nieuwe doelgroep. Een extra stimulans om naar de zelfstandige opticien te gaan.

Wat krijgt u als leverancier er voor terug?
De campagne biedt diverse opties om uw merk(en) onder de aandacht te brengen bij de eindconsument. Zo heeft u de mogelijkheid om uw collectie via de kleurrijke DM uit te lichten en is er ruimte in de eDM. Tot slot hebben we nog een hele mooie tabloid ontwikkeld. Een echte eyecatcher waarin uw content extra goed tot zijn recht komt.
De leverancier zorgt ervoor dat de opticien elke consument een beloning kan geven, zodat de consument loyaal wordt en geneigd is erover te praten. Op deze manier komen de merkproducten in top of mind van de consument! In ruil daarvoor en als meerwaarde van de campagne wordt uw content geplaatst in de DM’s, eDM’s en zelfs groots in de huis-aan-huis in de vorm van een magazine!
Samen zorgen we ervoor dat de opticien als lokale held op de kaart wordt gezet.

Meedoen met deze campagne?
Meld uzelf dan aan bij Pam Verhoofstad en lever deze content aan voor 18 februari 2022 via retailmarketing@optitrade.nl.
– Logo
– Sfeerbeelden max 3 in HR
Advertentie:
– 1/1 Pagina 3: 255 mm x 375 mm
– 1/4 Pagina 8: 149 mm x 184 mm
Content:
– Titel + lopende tekst: max 300 characters (inclusief spaties).
– Call To Action max 40 characters (inclusief spaties).
– Formaat beeld tenminste 65×55 mm
Voor zonnebril-leveranciers
– Productfoto trend zonnebril
– Titel trend (bv cat eye)
– Korte omschrijving trend