Communiceren tijdens de coronacrisis

We begrijpen bij Optitrade maar al te goed dat u het misschien lastig vindt om nu te investeren in marketing. Of niet goed weet hoe u naar uw klanten moet communiceren. Het zijn immers onzekere en bijzondere tijden.

Is het zinvol om te investeren in marketing in tijden van crisis?
Ja! Juist nu is het belangrijk dat u communiceert naar uw klanten. In tijden van recessie stellen consumenten hun koopgedrag bij en wanneer de communicatie uitblijft, dan bestaat er een kans dat u uit het oog en hart van de consument verdwijnt. U als lokale held helpt uw klanten graag in goede én in kwade tijden. In kwade tijden hoopt u daarom te kunnen rekenen op de steun en het vertrouwen van uw klanten, máár dan moeten zij wel van u horen! Kortom, een crisis is een moment van de waarheid voor de relatie tussen winkel en klant.

De belangrijkste redenen om te blijven investeren en communiceren:

  • Wanneer u uw marketing nu volledig stillegt, wordt de heropstart later veel zwaarder.
  • Reclame doet kopen. Wanneer u in beeld blijft, blijven consumenten aan u denken en dat is wel zo handig als u invloed wil uitoefenen op hun koopgedrag.
  • Het koopgedrag van consumenten is aan het veranderen. Leuke uitjes, een terrasje pakken of op vakantie gaan komt langzaam weer op gang, maar voor consumenten is er nog veel onzeker. Juist nu moeten zij weten waarom ze hun geld uit willen geven bij u.
  • Bedrijven die in tijden van crisis adverteren, kunnen doeltreffender campagne voeren. Er is gewoonweg minder concurrentie van andere campagnes. Plus is het soms zelfs goedkoper. Daarom zien we bijvoorbeeld de ketens nu vaker voorbij komen in de reclameblokken op televisie of in advertenties op social media. U kunt op uw eigen manier ook campagne voeren.

Klik hier voor een interessant artikel van Adformatie over dit onderwerp.

Hoe pakt u dit aan?
Speciaal voor alle Optitrade klanten hebben wij twee campagnes laten ontwerpen waarmee u kunt laten weten dat uw klanten weer welkom zijn en ze de gebruikelijke service en kwaliteit kunnen verwachten. Ga naar pagina..

Liever een persoonlijke campagne? Via het Open Marketing Platform zijn er diverse campagnes beschikbaar waarmee u in deze moeilijke tijd uw klanten kunt bereiken. Steek uw klanten bijvoorbeeld een hart onder de riem of laat ze weten dat u weer open bent. Bekijk hier het aanbod.

Ook online kan uw klanten heel goed bereiken. Als u daar hulp bij nodig heeft, dan is wellicht Optitrade Social Media iets voor u. In deze tijden zijn de onderwerpen ook corona-gerelateerd. Optitrade Social Media is bereikbaar via: 030 200 3818 of info@optitrade-social.nl.