Consument positief over zorg op afstand: ReSound Assist Live biedt toegevoegde waarde in hoorzorg

Zorg op afstand

Hoe hebben Nederlanders de zorg tijdens de coronapandemie ervaren, en met name zorg op afstand? Branddoctors heeft in samenwerking met respondenten.nl onderzoek gedaan naar de behoefte aan zorg de afgelopen periode. Het onderzoek gaat in op de recente, door corona versnelde, ontwikkelingen die de druk op de zorg moesten verzachten. Denk daarbij aan videobellen, zelf-metingen en bijvoorbeeld digitale uitslagen. Hoe staan patiënten daar nu eigenlijk tegenover? En hoe kan dit worden vertaald naar de hoorzorg?

Het onderzoek van Branddoctors geeft inzicht in de belangrijkste voor- en nadelen van videobellen: enerzijds mist men het face-to-face contact en het fysiek met elkaar in één ruimte zijn, anderzijds ervaart men de functionele voordelen van videobellen. Driekwart van de 590 respondenten staat open voor videobellen, bij een bepaald soort consulten, en maar liefst zestig procent vindt zorg op afstand een positieve ontwikkeling. Duidelijk wordt ook dat de bevraagde mensen, na videobellen ervaren te hebben, positiever zijn over zorg op afstand dan ze op voorhand hadden verwacht. Zij gaven aan positief verrast te zijn over de effectiviteit van het videoconsult. Dat lijkt een goede basis om verder te gaan met het inrichten van zorg op afstand; de zoektocht naar een optimale mix van ‘efficiënt’ en ‘persoonlijk’.

 

ReSound Assist Live

Ook in de hoorwereld hebben klanten de afgelopen maanden meer en meer te maken gekregen met zorg op afstand. Zoals besproken blijkt het vaak een goed alternatief en is videobellen in sommige gevallen zelfs een voordeel. Dat biedt kansen voor het herinrichten van de (hoor)zorg: voortaan wellicht vaker op afstand. Hierop inspelend heeft ReSound de nieuwe functie ReSound Assist Live ontwikkeld, zodat audiciens via real-time video-afspraken, op flexibele wijze individuele zorg kunnen verlenen aan nieuwe en bestaande klanten, terwijl zij genieten van het comfort en de veiligheid van hun eigen huis. Hiermee onderstreept ReSound hoeveel belang zij hechten aan de hoogste kwaliteit hoorzorg, ook op afstand.

 

Nieuwe hoortoestellen op afstand aanmeten

Met ReSound Assist Live is het mogelijk om op afstand een nieuw hoortoestel aan te meten. Bel hiervoor de klant ter voorbereiding op het ReSound Assist Live videogesprek en zorg altijd voor toestemming voor aanpassing op afstand. Maak voor bestaande klanten eenvoudig gebruik van het audiogram in de database, op voorwaarde dat het audiogram nog steeds geldig is. Voor nieuwe klanten, zonder audiogram, raden wij aan een 0-audiogram in te voeren om de instelling op te baseren. Met deze basisinstelling kunt u de nieuwe hoortoestellen aan de klant laten bezorgen. Plan de Assist Live-afspraak in zodra de hoortoestellen zijn ontvangen en voer de eerste aanpassing op afstand uit via ReSound Assist Live. Als er nog geen geldig audiogram is stelt u de hoortoestellen tijdens deze eerste sessie in op basis van in-situ audiometrie. Verdere fijnafstellingen kunnen vanaf dit moment worden aangepast via een videoconsult. Maak een vervolgafspraak in het hoorcentrum zodra de omstandigheden dit weer toelaten.

 

Waardevolle digitale hoorzorg

ReSound Assist Live is een voorbeeld van digitale zorg die de consument dus volgens het onderzoek van Branddoctors waardeert. Door ReSound Assist Live aan te bieden kunnen audiciens toegevoegde waarde bieden ten behoeve van de tevredenheid van hun klanten. De consument ziet ReSound Assist Live als extra service, omdat ze de keuze hebben én omdat er wordt gedacht aan de veiligheid van zowel audicien als klant.

 

Meer informatie:

GN Hearing Benelux

Tel. +31 (0)26-3195000

www.resound.nl

[1] Uitgestelde zorg en meer zorg op afstand: Wat doet dat met Nederlandse patiënten? (2020, oktober). Branddoctors. https://www.branddoctors.com/wp-content/uploads/2020/10/Hoe-is-het-met-Nederland_zorgbeleving.pdf