EyeCare Groep

EyeCare Groep (de ‘Groep’ of ‘het bedrijf’) is een nieuw bedrijf bestaande uit 8 high-end retail optiekbedrijven en hoorwinkels met gezamenlijk circa 100 winkels en 600 medewerkers in een groot deel van Nederland.

De Groep bestaat uit 8 onafhankelijke familiebedrijven, te weten, Bril In Mode, Briljant Groep, City Lens groep, EyeCare, Iris Optiek, Saton Optiek, Van der Leeuw Optiek en Verhoeven groep. De individuele bedrijven binnen de Groep gaan samenwerken met als doel hun bedrijven verder te professionaliseren en sterker te kunnen groeien. De Groep heeft de ambitie om marktleider te worden in het hogere segment van de Nederlandse optiek- en hoorbranche.

Het management van de Groep bestaat uit leden van de 8 optiekbedrijven en de eigenaren zijn de 8 optiekbedrijven samen met EMK Capital, die als mede-aandeelhouder de Groep kapitaal en kennis verschaft om hun ambitie te kunnen realiseren. Hierover is vandaag tussen partijen overeenstemming bereikt.

De 8 bedrijven gaan in eerste instantie kennis uitwisselen op het gebied van best practices en er zijn synergieën en schaalvoordelen te behalen op het gebied van o.a. inkoop en marketing. Als gevolg van een professionaliseringsslag in de digitale omgeving zal het tevens mogelijk worden om een goede omnichannel strategie te implementeren.

Een van de belangrijkste assets van het bedrijf zijn de hooggekwalificeerde medewerkers. Hierdoor is er een groot aanbod van kennis en know-how aanwezig om kwaliteits oogzorg in combinatie met innovatieve maatwerk brillen(glazen) en
contactlenzen te kunnen adviseren aan de consument.

Rob van der Leeuw, eigenaar van Van der Leeuw Optiek, Non-Executive Director en een van de architecten van EyeCare Groep licht toe:
“Ik ben erg enthousiast over de toekomstige samenwerking tussen de gezamenlijke optiekbedrijven, het management en EMK Capital. EyeCare Groep is de eerste grote speler in het hogere segment van optiekbedrijven met een nationale dekking. Bovendien beschikt de Groep over de financiële middelen om uit te groeien tot een datagedreven organisatie met een volledig geïntegreerde omnichannel strategie. Uiteindelijk beogen we onze medewerkers kansen te bieden om hun vakkennis te vergroten, onze klanten premium oogzorg te laten ervaren en hen gepersonaliseerde en innovatieve producten te leveren. Naast organische groei zien we ook volop kansen om het aantal winkels verder uit te breiden door middel van acquisities.”