Ontwikkelingen ketens

Ace & Tate ziet fysieke winkels snel winst maken

Ace & Tate haalt inmiddels een ruime meerderheid van zijn omzet uit de fysieke winkels. Een vestiging is gemiddeld twee tot drie maanden na opening winstgevend, zei oprichter Mark de Lange in een forumdiscussie tijdens het jubileumevent van Vedis. Ace & Tate, dat begon als webwinkel, kwam er volgens De Lange al gauw achter dat klanten behoefte hebben aan een fysiek touchpoint. Voor het kiezen van locaties kijkt de brillenverkoper puur naar op welke plekken consumenten online veel zoeken naar het merk en heatmapping op social media. Lees verder..

Specsavers hoogste score oogmeting

De consumentenbond heeft onlangs 20 proefpersonen een oogmeting laten doen vijf verschillende optiekketens. De proefpersonen bezochten een winkel van de optiekketens Eye Wish, Pearle, Specsavers, Hans Anders en Eyelove. Twee van de vijf optiekketens kregen een ruim voldoen, maar specsavers scoorde het hoogst. Bekijk resultaten..

Reclame Code Commissie: Reclame Tinnitusbehandeling Beter Horen misleidend en oneerlijk

De reclame voor de tinnitusbehandeling van Beter Horen is volgens de Reclame Code Commissie (RCC) misleidend en oneerlijk. Dat staat te lezen op de website van Stichting Reclamecode. Het gaat hierbij om de Akoestische CR® Neuromodulatie therapie. Beter Horen claimt in reclame op Facebook en op hun website dat 75% van de aangemelde klanten gedeeltelijk of helemaal van hun klachten af komt of daar baat bij heeft. Naar het oordeel van de Reclame Code Commissie kunnen patiënten met tinnitus door de uitingen op het verkeerde been worden gezet. Het percentage komt volgens de commissie niet met de werkelijkheid overeen. De commissie oordeelt dan ook dat de reclame voor de tinnitusbehandeling van Beter Horen misleidend is. Lees verder..