Phonak lanceert Remote Support voor maximale veiligheid in tijden van de Covid-19 pandemie

Vianen, 21 april 2020 – Om haar relaties en eindgebruikers maximale veiligheid te kunnen bieden introduceert Phonak vandaag haar langverwachte Remote Support. Hiermee is de ondersteuning van eindgebruikers met Marvel hoortoestellen via internet mogelijk. Voor veel hoorprofessionals biedt deze nieuwe online dienst nieuwe mogelijkheden om hoogwaardige service te kunnen blijven bieden in tijden van de pandemie. Doordat de eindgebruiker de deur niet uit hoeft, wordt zo maximale veiligheid geboden.

Nederlandse hoorprofessionals kunnen direct aan de slag met de 2e generatie Remote Support. In deze nieuwste versie zijn vele verbeteringen doorgevoerd waardoor het de meest gebruiksvriendelijke manier van aanpassen via internet is. De hoorprofessional belt vanuit de Target aanpassoftware naar de mobiele telefoon van de eindgebruiker. Voor de eindgebruiker is het alsof er een Facetime gesprek binnenkomt, het gesprek hoeft alleen maar geaccepteerd te worden. Doordat de instellingen live worden doorgevoerd (al tijdens de online sessie zelf) kan de eindgebruiker direct feedback geven. Door het minimale aantal handelingen door de eindgebruiker is deze methode uitermate geschikt voor ouderen.

Verbonden met miljarden mobiele apparaten
Dankzij de unieke universele Bluetooth® connectiviteit van Phonak kunnen de online sessies gedaan worden met vrijwel alle typen en merken mobiele apparaten (o.a. iOS® en Android™). De enige voorwaarde is de installatie van de myPhonak app. Aanvullend blijft Phonak samenwerken met Microsoft om gebruik te maken van het top-notch Azure® Cloud platform, dat een veilige, stabiele en HIPPA-compliant dataverzending biedt.

Contact van essentieel belang
Verbonden blijven met de omgeving is onverminderd van groot belang voor slechthorenden. Juist in deze tijd bieden moderne hoortoestellen volop manieren om in contact te blijven met familie en vrienden, multimedia zoals mobiele apparaten en TV, en nu dus ook voor hoorzorg.

 Bluetooth® is a registered trademark owned by Bluetooth SIG, Inc. and any use of such marks by Sonova AG is under license.

iOS is a trademark of Cisco Technology, Inc.

Android is a trademark of Google LLC.

Azure® is a trademark of Microsoft Corporation registered in the United States and/or other countries.

Over Phonak
Phonak, lid van de Sonova Group, heeft zijn hoofdkantoor nabij Zürich, Zwitserland, en werd in 1947 opgericht uit een passie voor het aangaan van de moeilijkste gehoorproblemen. Zeventig jaar later blijft deze passie bestaan. Als toonaangevende innovator in de branche bieden we het breedste portfolio van levensveranderende hooroplossingen. Van pediatrisch tot ernstig gehoorverlies, we blijven ons inzetten voor het creëren van hooroplossingen die het leven van mensen veranderen om sociaal en emotioneel te gedijen. Wij geloven in het creëren van een wereld waar ‘Life is on’ voor iedereen.

Bij Phonak geloven we dat goed horen essentieel is om het leven ten volle te leven. We blijven bijna 70 jaar trouw aan onze missie door baanbrekende hooroplossingen te gebruiken die het leven van mensen veranderen om sociaal en emotioneel te gedijen. Life is on.

T. (088) 600 88 50

E. info@phonak.nl