Optitrade Social Media blikt terug op een succesvolle start

Meer dan 1,5 jaar terug startte we met Optitrade Social Media. Inmiddels kunnen we terugkijken op een succesvolle ontwikkeling van deze service. We hebben al meer dan 300 berichten gepubliceerd voor zo’n 150 gebruikers. Dit zijn niet alleen maar tekstberichten met een foto, maar ook video’s, cinemagraphs en quizvragen. Regelmatig gaat het camerateam van Optitrade Social Media op pad en wordt er achter de schermen gezocht naar interessante content. Doordat er een afwisseling wordt gemaakt in verschillende soorten content is het bereik van de berichten automatisch hoger. Er zijn diverse checkmomenten tijdens het maken en plaatsen van de content, waarbij ook optiek- en audiologiespecialisten meekijken.

Met het nieuwe systeem waarbij leveranciers merkgerelateerde content via Optitrade Social Media kunnen plaatsen hebben we een mooie vervolgstap kunnen maken. Hierdoor leveren wij ook een stuk maatwerk, omdat deze content alleen kan worden geplaatst bij winkels die daadwerkelijk het merk waarover de advertentie gaat in de winkel hebben liggen. De eerste campagnes zijn inmiddels afgerond en laten in de eindrapportages hoge cijfers zien qua bereikbaarheid en interactie. Om een voorbeeld te noemen is er een advertentie uitgezet bij 15 winkels voor een merk die in totaal meer dan  22700 keer getoond is op facebook. Dat deze content gezien wordt is niet alleen een voordeel voor de leveranciers, maar ook voor de winkeleigenaar want het bereik van zijn of haar pagina gaat ook omhoog.

Benieuwd naar wat Optitrade Social Media voor u kan betekenen? Neem dan contact op met Optitrade Social Media via: 030-2003818 of via info@optitrade-social.nl.