Succesvolle start Optitrade Social Media

Vorige maand zijn we gestart met Optitrade Social Media. Een service waarmee wij opticiens en audiciens ontzorgen op het gebied van Social Media. Dat daar behoefte aan is blijkt uit de vele aanmeldingen voor de gratis proefperiode (ruim 290 winkels waarvan 220 opticiens en 70 audiciens).  (De proefperiode die onlangs voor audiologie is afgerond en in april is gestart voor optiek). Hoewel we nog midden in de opstart-fase zitten zijn we nu al positief over de resultaten. Nieuwe volgers onder de consumenten die gegenereerd worden zijn oprecht en niet verkregen door bijvoorbeeld win-acties. Daarnaast gaat het bereik omhoog. Dat komt mede vanwege de persoonlijke advertenties die rondom de winkels zijn uitgezet. Dat is ook het doel: de gun-factor van de ondernemers lokaal verhogen en borgen. Na de proefperiode ontvangen de ondernemers een individueel rapport over de bereikte resultaten.

Uiteraard zijn er diverse manieren waarop Social Media kan worden ingezet. De voorkeur ligt bij een persoonlijke benadering waarbij de audicien/opticien zelf al het werk doet en de persoonlijke content plaatst. Echter de afgelopen jaren is gebleken dat het daadwerkelijk produceren van Social Media berichten en (misschien wel nog belangrijker) het bijhouden van de  accounts en plaatsen van geleverde content makkelijker gezegd is dan gedaan. Het kost veel tijd die velen liever investeren in andere zaken zoals een goed klantcontact in de winkel, een opgeruimde zaak, een check op de laatste verkoopcijfers etc.. Tegelijkertijd wil men toch ook online zichtbaar zijn en dan biedt Optitrade Social Media een goede oplossing.  De content die we met Optitrade Social Media aanleveren is bijzonder en  niet merkgericht. Naast dat de content er goed uit moet zien is namelijk ook de educatieve lading van de content belangrijk. Mensen worden via Optitrade Social Media middels de huidige items op een leuke manier geïnformeerd, hetgeen weer bijdraagt aan de gun-factor. Ook passen platformen als Facebook en Instagram hun algoritmes continu aan, waardoor afwisseling van creatieve content essentieel is voor het verkrijgen van bereik onder de bestaande volgers.

De content die wij met Optitrade Social Media presenteren en plaatsen kan goed gebruikt worden in combinatie met eigen content of content van leveranciers. We willen ervoor zorgen de zelfstandige opticiens en audiciens leuke, informatieve en commerciële content op Social Media kunnen plaatsen want dat zorgt ervoor dat de leuke en professionele kant van de ondernemer zichtbaar wordt op een manier die helemaal past bij deze tijd.

Mocht u nog vragen hebben of wilt u zich opgeven, neem dan gerust contact op met Optitrade Social Media via: 030-2003818 of informeer bij uw accountmanager.