Coronacrisis vraagt om creatieve oplossingen

Het coronavirus dwingt ondernemend Nederland na te denken over hun ondernemerschap. Restaurants gaan over tot thuisbezorgen, kledingwinkels bieden personal shopping aan en hotels verhuren kamers als werkplekken.

Een Audiologie-voorbeeld:

Zoals de minister ondertussen ook bevestigd heeft behoren Hoortoestel-winkels tot de vitale sector en audiciens tot de cruciale beroepsgroepen. Dit betekend dat audiciens een zorgplicht hebben en ondanks alles klaar moeten staan om bepaalde handelingen te kunnen verrichten, maar wel met in acht name van de RIVM- en branchespecifieke richtlijnen.

In een tijd waar bijna alle winkels stilliggen zullen er extra investeringen gedaan moeten worden om de klanten, audiciens en het winkelpersoneel tegen besmetting te beschermen. Een aantal creatieve audiciens hebben bedacht om klanten een bijdrage te vragen voor de kosten die gemaakt worden dankzij de extra veiligheidsmaatregelen. De bijdrage is onder andere voor het consequent reinigen van alle harde oppervlakken, deurknoppen, pin automaten, het dragen van gezichtsmaskers en handschoenen. Klanten worden op voorhand gewezen op de bijdrage en reageren erg begripvol. Ook draagt het bij aan hun eigen gevoel van veiligheid.

Heeft u ook een creatieve oplossing gevonden die u graag deelt met andere ondernemers?

Stuur een e-mail naar marcom@optitrade.nl.

Samen staan we sterker!