Zowel Pearle als Specsavers lanceren in oktober nieuwe mediacampagnes

Specsavers wil met de nieuwe campagne ‘Eye Opener’ heel Nederland ervan bewust maken dat regelmatige oogtests van levensbelang kan zijn..

De campagne, ontwikkeld door het Deense bureau Fosbury Copenhagen, is sinds gisteren te zien op tv, social media en online. Daarnaast worden consumenten van veertig jaar en ouder via een regionale en lokale mediacampagne geactiveerd om regelmatig hun ogen te laten onderzoeken. Ook wordt de campagne ondersteund met een influencercampagne waarbij bekende veertigers persoonlijke geluksmomenten delen.

In de campagnevideo zien we een groep mensen die deelnemen aan een experiment waarin zij hun ogen laten controleren. Na afloop van de test blijkt dat één persoon in de groep, Edwin, een persoonlijk verhaal te vertellen heeft. Zijn vrouw Auke kwam er namelijk door een oogtest achter dat haar sterk verslechterde zicht niet alleen een kwestie van een nieuwe sterkte was. Bron: MarketingTribune.nl

Pearle speelt met een social media-campagne in op  het probleem rondom ogen die uren naar schermen turen. Via social media en een aparte website met een beeldschermen quiz krijgen potentiële klanten onder andere tips, tricks en advies.

Via een Instagram-advertentie word je doorgeleid naar de Quiz.

Heeft u ondersteuning nodig op het gebied van social media? Optitrade Social Media helpt graag!

T: +31 (0) 30 200 3818
E: info@optitrade-social.nl