Zowel Pearle als Specsavers lanceren in oktober nieuwe media-campagnes
Specsavers wil met de campagne ‘Eye Opener’ heel Nederland bewust maken hoe belangrijk het is om regelmatig een oogtest te doen..
De campagne, ontwikkeld door het Deense bureau Fosbury Copenhagen, is sinds 21 oktober te zien op tv, social media en online. Daarnaast worden consumenten van veertig jaar en ouder via een regionale en lokale mediacampagne geactiveerd om regelmatig hun ogen te laten onderzoeken. Ook wordt de campagne ondersteund met een influencercampagne waarbij bekende veertigers persoonlijke geluksmomenten delen.
In de campagnevideo zien we een groep mensen die deelnemen aan een experiment waarin zij hun ogen laten controleren. Na afloop van de test blijkt dat één persoon in de groep, Edwin, een persoonlijk verhaal te vertellen heeft. Zijn vrouw Auke kwam er namelijk door een oogtest achter dat haar sterk verslechterde zicht niet alleen een kwestie van een nieuwe sterkte was. Bron: MarketingTribune.nl
Problemen CZ, OHRA en Nationale Nederlanden declaraties
/in Audiologie - Nieuws, Nieuws & Inspiratie, Optiek - Nieuws /door Anita SneddonUpdate 12-8-2022
Zoals u weet zijn er veel problemen ontstaan toen zorgverzekeraar CZ is overgestapt naar een nieuw declaratiesysteem. Graag delen we met u de laatste update.
Vorige week zijn ze begonnen met het controleren en corrigeren van alle declaraties die ten onrechte zijn afgewezen. In totaal ging dit om duizenden nota’s, die één voor één bekeken moesten worden om te achterhalen of het daadwerkelijk een onterechte afwijzing betrof.
Deze week hebben wij per e-mail bevestigd gekregen dat CZ alle nota’s heeft gecontroleerd en indien van toepassing gecorrigeerd. De volgende stap in het proces betreft uitbetaling.
U dient er rekening mee te houden dat het nog wel even gaat duren voordat het bedrag op uw rekening staat. Dit komt omdat wij bij Optitrade nu pas kunnen achterhalen of CZ de declaraties aan ons heeft uitbetaald en of de bedragen kloppen. Bovendien gaat dit niet op de gebruikelijke wijze en zijn wij dankzij CZ genoodzaakt alle declaraties handmatig te controleren en goedkeuren. Hier zijn we al aardig ver mee en we blijven ons uiterste best doen om alle declaraties zo snel mogelijk te verwerken.
We houden u op de hoogte van de status en ontwikkelingen.
Update 21-7 – 2022
Wij hebben nog steeds veel contact met CZ hierover en informeren u graag over de laatste stand van zaken over de situatie.
CZ is druk bezig met het oplossen van dit probleem. Wij begrijpen dat het vervelend is, maar vragen toch nog even om geduld als u aan het wachten bent op uitbetaling. Via onze nieuwsbrieven en deze pagina blijven wij u op de hoogte houden van deze situatie.
Update 4-7-2022
Wij hebben de afgelopen weken erg veel contact gehad met CZ, OHRA en Nationale Nederlanden over de problematiek rondom de zorgdeclaraties met de foutmelding 8060: er is geen contract met de aangeduide declarant. Inmiddels kunnen wij gelukkig melden dat de problemen met het systeem bij de verzekeraars zijn opgelost.
Achterstand wordt bijgewerkt
Wel is het zo dat er nog een grote achterstand bijgewerkt moet worden bij de verzekeraars. Zij zijn hier nu druk mee bezig. Wij begrijpen dat dit erg frustrerend is, maar vragen toch nog even om geduld te hebben als uw declaratie met de foutmelding 8060 nog niet verwerkt is. Dien de declaraties met die foutmelding niet opnieuw in. Dit kan later weer voor problemen zorgen in de administratie. Overige declaraties worden wel gewoon verwerkt.
Wij hebben helaas geen inzicht op de status van de declaraties afzonderlijk die nog verwerkt moeten worden met de foutmelding 8060 en moeten ook wachten totdat alles weer is bijgewerkt. Ons advies voor die declaraties blijft dat het verstandig is om uw klanten te informeren over de (mogelijk) langere verwerkingstijd van CZ.
Optitrade blijft in gesprek met CZ en houdt u op de hoogte van de laatste ontwikkelingen.
—
CZ is overgestapt op een nieuw declaratiesysteem, waardoor uw declaraties mogelijk nog niet zijn verwerkt. Het nieuwe systeem is vanaf 27 mei in gebruik genomen.
Om de overstap naar het nieuwe systeem te kunnen realiseren, heeft CZ verschillende werkzaamheden uitgevoerd. Vanaf 15 mei 2022 (12:00 uur) tot en met 26 mei 2022 kon CZ daarom geen declaraties in behandeling nemen. Als u dus in bovenstaande periode een declaratie heeft ingediend, dan is CZ pas gestart met verwerken vanaf 27 mei.
Helaas is geconstateerd dat CZ nu een grote achterstand in de verwerking van declaraties heeft. CZ heeft aangegeven heel hard bezig te zijn om alle declaraties te verwerken. We kunnen u nu nog geen duidelijkheid geven over wanneer CZ de achterstand heeft ingehaald. Houdt u er dus rekening mee dat het langer gaat duren voordat uw declaraties zijn verwerkt.
Advies
Ons advies aan u is om geduldig af te wachten tot CZ (OHRA en Nationale Nederlanden) weer bij is met de declaraties. Ook wanneer uw declaratie al wel is verwerkt en bijvoorbeeld is afgekeurd, vragen we u om geduld te hebben. Momenteel is het telefoonnummer van CZ overbelast en kan ook onze helpdesk niet makkelijk met de zorgverzekeraar schakelen om de reden van afkeuring te achterhalen.
Er zijn declaraties waarbij de afkeuring wellicht te maken heeft met de overstap op het nieuwe systeem. Ondertussen hebben we meerdere meldingen binnengekregen over een foutmelding 8060: er is geen contract met de aangeduide declarant. Totdat deze foutmelding is opgelost kunt u volgens CZ beter niet opnieuw declareren, aangezien u dan dezelfde foutmelding ontvangt. Het advies blijft dus: wacht met opnieuw declareren!
Wel is het verstandig om voor uzelf te noteren wat u in bovenstaande periode heeft gedeclareerd én om uw klanten te informeren over de (mogelijk) langere verwerkingstijd van CZ.
Optitrade blijft in gesprek met CZ en houdt u op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. Zodra er iets in het advies verandert, dan wordt dit nieuwsbericht bijgewerkt.
Signia lanceert haar nieuwe platform Integrated Xperience: ’s werelds eerste hoortoestelplatform met een multistreamsysteem, dat gesprekken met meerdere sprekers tegelijk nauwkeurig waarneemt.
/in Audiologie - Nieuws, Nieuws & Inspiratie /door Aide de WitteHet Integrated Xperience platform is beschikbaar in Signia’s geheel nieuwe Pure Charge&Go IX. Signia lanceert daarnaast ook de Silk Charge&Go IX – ’s werelds eerste oplaadbare, instant fit In-Het-Oor “hooroplossing”.
5 september 2023 – Signia lanceert wederom een world’s first. Met de lancering van Integrated Xperience (IX), ’s werelds eerste hoortoestelplatform dat meerdere gesprekspartners tegelijk in realtime met volledige nauwkeurigheid kan volgen. Dit uit zich in een nog nooit eerder gehoorde helderheid en scherpte voor hoortoesteldragers in situaties met meerdere sprekers, zelfs wanneer de gebruiker of de sprekers zich in de ruimte bewegen.
“Groepsgesprekken vormen een significante uitdaging voor mensen met een hoortoestel. Zodra je een woord of zinsdeel gemist hebt, kan het lastig worden om betrokken te blijven en te kunnen bijdragen aan het gesprek, waardoor er een gevoel van isolement ontstaat,” zegt Jens Moeller, Global Brand Manager van Signia.
“Hedendaagse hoortoestellen hebben moeite om spraak te versterken in een lawaaierige omgeving en kunnen niet snel van directionele modus wisselen om meerdere sprekers effectief te blijven volgen. Om dit te verhelpen maakt Integrated Xperience gebruik van RealTime Conversation Enhancement technologie om meerdere sprekers tegelijk te volgen, zelfs wanneer de hoortoesteldrager de spreker op dat moment niet aankijkt of het hoofd draait om zich op andere personen te focussen. Dit verbetert de luisterervaring en daarmee kan de hoortoesteldrager op natuurlijke wijze volwaardig deelnemen aan een groepsgesprek, zelfs wanneer de hoortoesteldrager zich door de ruimte beweegt of het hoofd omdraait,” voegt Moeller toe.
Uit een onderzoek naar de spraakherkenning tijdens een groepsgesprek kwam naar voren dat Signia Integrated Xperience met RealTime Conversation Enhancement een aanzienlijke verbetering in de spraakverstaanbaarheid oplevert. 95%1 van de deelnemers ervaarde een beter spraakverstaan met RealTime Conversation Enhancement dan zonder.
Integrated Xperience: Unleashing the Power of Conversation
Integrated Xperience omvat een volledig nieuwe aanpak met RealTime Conversation Enhancement, die conversaties analyseert, aanscherpt en zich aanpast aan het dynamische verloop van gesprekken. De technologie functioneert op basis van drie fases, waardoor de hoortoesteldrager profiteert van een rijke luisterervaring.
1 Jensen et al. (2023). Power the conversation with Signia Integrated Xperience and RealTime Conversation Enhancement. Signia Whitepaper
omgevingsgeluid. Ondertussen wordt het achtergrondgeluid door Augmented Focustechnologie verwerkt om te zorgen voor een luisterervaring zonder enige afleidingen.
Het platform levert bjikomend ook informatie aan de AI-gedreven Signia Assistant, waardoor de realtime aanpassingsmogelijkheden verder worden geoptimaliseerd en gebruikers de meest persoonlijke luisterervaring wordt aangeboden.
Signia Pure Charge&Go IX: Een krachtige alleskunner
Met hun strakke Receiver-In-the-Canal-ontwerp zorgen de krachtige Pure Charge&Go IX hoortoestellen voor een aanzienlijke prestatieverbetering in groepsgesprekken voor hoortoesteldragers met een licht tot ernstig gehoorverlies. Pure Charge&Go IX is ook beschikbaar als Pure Charge&Go IX CROS voor hoortoestelgebruikers met eenzijdige doofheid en als Pure Charge&Go T IX met een luisterspoel, waarmee de hoortoesteldrager verbinding kan maken met ringleidingsystemen, bijvoorbeeld op vliegvelden, in concertzalen of universiteiten.
Pure Charge&Go IX heeft een maximale gebruiksduur van maar liefst 24 uur per oplaadbeurt en is bovendien makkelijk te verbinden met iOS-apparaten en Android-telefoons met een ASHA-voorziening. Ook is handsfree bellen mogelijk met de daarvoor compatibele smartphones. Bovendien is bij het ontwerpen van dit apparaat ook rekening gehouden met de nieuwste Bluetooth LE Audio-standaard.
Onder de extra functies en voordelen vallen onder andere de vier verschillende oplaadmogelijkheden voor thuis en onderweg en de compatibiliteit met StreamLine TV en StreamLine Mic, waarmee het aantal connectiviteitsopties nog verder wordt uitgebreid. Beschikbaar in tien kleuren: Black, Graphite, Dark Champagne, Silver, Pearl White, Fine Gold, Deep Brown, Sandy Brown, Rose Gold en Beige. Voor elke hoortoesteldrager een kleur die past bij de gewenste stijl.
Signia Silk Charge&Go IX: De eerste echte instant-fit en oplaadbare CIC ter wereld
De Silk Charge&Go IX is het eerste en enige oplaadbare,”ready to wear” hoortoestel ter wereld dat volledig in de gehoorgang past. Daarmee is deze kleine en onopvallende oplossing ideaal voor hoortoesteldragers die op zoek zijn naar een zo goed als onzichtbaar hoortoestel dat helemaal aansluit op hun dagelijkse bezigheden. De Silk Charge&Go IX is voorzien van Signia’s Binaural OneMic Directionality en is daarmee ook het enige CIC-hoortoestel ter wereld met richtinggevoeligheid, waardoor spraak voor de hoortoesteldrager ook in lawaaierige omgevingen duidelijk verstaanbaar is.
De Silk Charge&Go IX Charger is voorzien van een ingebouwde powerbank waarmee onderweg kan worden opgeladen en die zelf oplaadbaar is via USB 3.0 of een draadloze Qi-oplader. Eén keer opladen is voldoende voor 24 uur gebruik. Het buitenste oppervlak (de faceplate) van de Silk Charge&Go IX is beschikbaar in de kleuren Black en Mocha met een doorzichtige rode of blauwe kleur aan de binnenkant. Daarnaast is hij ook verkrijgbaar als Silk Charge&Go IX CROS voor patiënten met eenzijdige doofheid en kan hij met op maat gemaakte schaaltjes worden besteld voor de perfecte combinatie van discretie en optimaal draagcomfort.
“Signia blijft inzetten op de continue doorontwikkeling van innovatieve technologieën en software, met als doel het verbeteren van hoorresultaten en het ondersteunen van zowel personen met gehoorverlies als audiciens,” stelt Jens Moeller. “Met de lancering van het Integrated Xperience-platform hebben wij een grote stap gezet in het mogelijk maken van levendige conversaties volgen in lawaaierige omgevingen en het bieden van uitgebreidere personalisatie en een luisterervaring op maat voor dragers van hoortoestellen, zodat zij optimaal kunnen horen en presteren.”
Over Signia
Signia is een wereldwijd toonaangevend merk op het gebied van hooroplossingen. Het doel van Signia is om menselijke prestaties te verbeteren door middel van iconische en gebruiksvriendelijke innovaties.
Sinds de lancering in 2016 heeft Signia met regelmaat nieuwe hooroplossingen op de markt gebracht die elk een wereldprimeur op zich zijn. Signia is daarnaast hét merk op het gebied van oplaadbare hoortechnologie.
Naast haar zeer innovatieve hoortoestellen levert Signia ook andere hulpmiddelen en apps om de hooroplossingen optimaal te laten functioneren. Signia biedt meer dan alleen compensatie voor gehoorverlies. Zij geeft hoortoesteldragers de mogelijkheid om te stralen: Be Brilliant.
De unieke nieuwe CIC met Bluetooth!
/in Audiologie - Nieuws, Uncategorized /door Aide de WitteTot voor kort was het onmogelijk om met een CIC draadloos muziek te streamen via je Android- of iPhone-toestel.
Daar komt nú verandering in, want opnieuw levert Starkey een technisch hoogstandje af. Hier is het eerste CIC hoortoestel met 2.4 GHz: Evolv AI CIC WL.
Dit meest discrete hoortoestel ter wereld beschikt nu over bluetooth en verbindt daarmee de gebruiker moeiteloos met alle apparaten in zijn omgeving. Hoortoesteldragers hebben geen reden meer om hun leven aan te passen aan de mogelijkheden die hun hoortoestel biedt.
Evolv AI CIC WL heft álle beperkingen op. Een podcast streamen via de smartphone of handsfree bellen met de laatste Android- of iPhone toestellen is vanaf nu heel gewoon. Horen zonder grenzen, dat is de nieuwe standaard.
Draadloze antenne
Eigenlijk is Starkey’s unieke oplossing heel simpel: het trekkoordje dat nodig is om het toestel uit het oor te verwijderen, is ook een draadloze antenne. Verder beschikt het IHO-toestel over alles waar de Evolv AI om bekend staat. Met het gebruik van kunstmatige intelligentie (AI) tilt Starkey horen naar een next level. Niet alleen vanwege het verminderen van omgevingsgeluiden -waar het toestel om bekend staat – maar ook omdat het mogelijk is om de gezondheid en het welzijn van de gebruiker te monitoren.
Plaats nú uw order!
De introductie van Starkey’s CIC met Bluetooth heeft helaas zoals bekend behoorlijk vertraging opgelopen door de nieuwe Europese MDR regelgeving.
Oorspronkelijk stond de lancering al maanden geleden gepland. Helaas is dit proces meerdere keren vertraagd. Nu zijn de laatste ontbrekende documenten van de EU Notified Body (BSI) definitief voor Europa afgegeven zodat Starkey de productie en leveringen is gestart.
Eén bemoedigende ontwikkeling heeft betrekking op onze toekomstige productlanceringen. Vereenvoudigde procedures zullen ons in staat stellen nieuwe producten veel sneller op de Europese markt te brengen. Dit geldt vooral voor onze nieuwste productfamilie Genesis AI, die al gepland staat voor lancering in Europa komend najaar.
Starkey Nederland
KIND HOREN | Starkey Benelux
Laan van de Leeuw 50
7325 PB Apeldoorn
055 360 21 11
info@KINDHOREN.nl
Accountmanagement Starkey Benelux
Jeroen Douw | jeroen@kindhoren.nl – Mobiel: +31 (0)6-220 620 70
Thom Boschloo | thom@kindhoren.nl | Mobiel: +31 (0)6-285 808 69
Robbert Dingenouts | robbert@kindhoren.nl | Mobiel: +31 (0)6-183 542 27
Guillaume Lapere | guillaume@kindhoren.nl – 06-430 589 22
www.kindhoren.com
www.starkey.nl
Hoorexpert organiseert regionale open dag over toegankelijkheid
/in Audiologie - Nieuws /door Aide de WitteTussen 2 tot en met 7 oktober 2023 vindt de Week van de Toegankelijkheid plaats. Tijdens deze week laten diverse deelnemende organisaties zien dat toegankelijkheid voor iedereen voordelen heeft. Hoorexpert gevestigd in Leerdam organiseert op donderdag 5 oktober een regionale open dag met diverse lezingen, demonstraties en workshops. Daarmee laat het bedrijf zien dat toegankelijkheid zeker ook voor slechthorenden loont. De dag zal zich focussen op toegankelijkheid voor doven en slechthorenden in (semi)overheidsinstanties, zalen en kerken, clubs en verenigingen en op scholen.
Toegankelijkheid belangrijk voor slechthorenden
Ongeveer 1,5 miljoen Nederlanders hebben een verminderd gehoor. Ook zij moeten kunnen kiezen waar zij wonen, leren, werken, reizen en hun vrije tijd doorbrengen. Daarbij moeten zij net als ieder ander ongehinderd gebruik kunnen maken van openbare gebouwen, de openbare weg, woningen, vervoer en het internet. In de Week van de Toegankelijkheid 2023 laten diverse deelnemende organisaties zien dat toegankelijkheid voor iedereen voordelen heeft: toegankelijkheid loont.
Voordelen voor iedereen!
Het spreekt voor zich dat mensen met hoorproblemen veel baat hebben bij goede fysieke, digitale en sociale toegankelijkheid, zodat zij volwaardig mee kunnen doen aan de samenleving. Belemmeringen daarvoor moeten zo snel mogelijk verdwijnen. Toegankelijkheid moet normaal worden, ontoegankelijkheid juist de uitzondering. Toegankelijkheid heeft voor zo veel meer mensen voordelen. Een toegankelijk festival, een toegankelijke bioscoop of theater trekt meer bezoekers. Een toegankelijke winkel heeft een grotere klantenkring en in een toegankelijke school groeien kinderen met en zonder beperking gelijk op. Ook is bekend dat in inclusieve organisaties er beduidend minder ziekteverzuim is. Daarnaast gaat toegankelijkheid isolement tegen, vooral bij ouderen. Zo zijn er nog tal van voorbeelden te noemen.
Regionale Open Dag
Tijdens de Week van de Toegankelijkheid 2023 laat Hoorexpert met een regionale open dag (met diverse lezingen, demonstraties en workshops) zien dat toegankelijkheid loont.
Informatie: Open Dag Hoorexpert
Datum: Donderdag 5 oktober
Tijd: 9:30 tot 17:30
Plaats: Leerdam
De dag wordt opgedeeld in 3 blokken, met de starttijden 10:00, 13:00 en 15:30 uur.
Het volgende programma wordt 3 maal herhaald en bestaat uit:
Voor wie bedoeld
De dag zal zich focussen op toegankelijkheid voor doven en slechthorenden in (semi)overheidsinstanties, zalen en kerken, clubs en verenigingen en op scholen. Alle belanghebbenden zijn natuurlijk welkom om zich aan te melden. Wees welkom en laat u onderdompelen in de wereld van toegankelijkheid en doe mee aan een inclusieve samenleving!
Interesse? Klik op deze link om u in te schrijven voor de open dag.