Zowel Pearle als Specsavers lanceren in oktober nieuwe media-campagnes

Specsavers wil met de campagne ‘Eye Opener’ heel Nederland bewust maken hoe belangrijk het is om regelmatig een oogtest te doen..

De campagne, ontwikkeld door het Deense bureau Fosbury Copenhagen, is sinds 21 oktober te zien op tv, social media en online. Daarnaast worden consumenten van veertig jaar en ouder via een regionale en lokale mediacampagne geactiveerd om regelmatig hun ogen te laten onderzoeken. Ook wordt de campagne ondersteund met een influencercampagne waarbij bekende veertigers persoonlijke geluksmomenten delen.

In de campagnevideo zien we een groep mensen die deelnemen aan een experiment waarin zij hun ogen laten controleren. Na afloop van de test blijkt dat één persoon in de groep, Edwin, een persoonlijk verhaal te vertellen heeft. Zijn vrouw Auke kwam er namelijk door een oogtest achter dat haar sterk verslechterde zicht niet alleen een kwestie van een nieuwe sterkte was. Bron: MarketingTribune.nl

Problemen CZ, OHRA en Nationale Nederlanden declaraties

Update 12-8-2022

Zoals u weet zijn er veel problemen ontstaan toen zorgverzekeraar CZ is overgestapt naar een nieuw declaratiesysteem. Graag delen we met u de laatste update.

Vorige week zijn ze begonnen met het controleren en corrigeren van alle declaraties die ten onrechte zijn afgewezen. In totaal ging dit om duizenden nota’s, die één voor één bekeken moesten worden om te achterhalen of het daadwerkelijk een onterechte afwijzing betrof.

Deze week hebben wij per e-mail bevestigd gekregen dat CZ alle nota’s heeft gecontroleerd en indien van toepassing gecorrigeerd. De volgende stap in het proces betreft uitbetaling.

U dient er rekening mee te houden dat het nog wel even gaat duren voordat het bedrag op uw rekening staat. Dit komt omdat wij bij Optitrade nu pas kunnen achterhalen of CZ de declaraties aan ons heeft uitbetaald en of de bedragen kloppen. Bovendien gaat dit niet op de gebruikelijke wijze en zijn wij dankzij CZ genoodzaakt alle declaraties handmatig te controleren en goedkeuren. Hier zijn we al aardig ver mee en we blijven ons uiterste best doen om alle declaraties zo snel mogelijk te verwerken.

We houden u op de hoogte van de status en ontwikkelingen.

Update 21-7 – 2022

Wij hebben nog steeds veel contact met CZ hierover en informeren u graag over de laatste stand van zaken over de situatie.

  • Het is nog steeds de bedoeling dat de afgekeurde declaraties niet opnieuw ingediend worden.
  • Wanneer u een declaratie heeft die met enige spoed behandeld moet worden raden wij u aan om zelf contact op te nemen met CZ via het nummer: 013-5938480.
  • De declaraties die nog niet verwerkt waren, zijn inmiddels wel allemaal afgerond.
  • Vanaf donderdag 21 juni is CZ gestart met het verwerken van de correcties van de ten onrechte afgewezen declaraties.

CZ is druk bezig met het oplossen van dit probleem. Wij begrijpen dat het vervelend is, maar vragen toch nog even om geduld als u aan het wachten bent op uitbetaling. Via onze nieuwsbrieven en deze pagina blijven wij u op de hoogte houden van deze situatie.

Update 4-7-2022

Wij hebben de afgelopen weken erg veel contact gehad met CZ, OHRA en Nationale Nederlanden over de problematiek rondom de zorgdeclaraties met de foutmelding 8060: er is geen contract met de aangeduide declarant. Inmiddels kunnen wij gelukkig melden dat de problemen met het systeem bij de verzekeraars zijn opgelost.

Achterstand wordt bijgewerkt
Wel is het zo dat er nog een grote achterstand bijgewerkt moet worden bij de verzekeraars. Zij zijn hier nu druk mee bezig. Wij begrijpen dat dit erg frustrerend is, maar vragen toch nog even om geduld te hebben als uw declaratie met de foutmelding 8060 nog niet verwerkt is. Dien de declaraties met die foutmelding niet opnieuw in. Dit kan later weer voor problemen zorgen in de administratie. Overige declaraties worden wel gewoon verwerkt.

Wij hebben helaas geen inzicht op de status van de declaraties afzonderlijk die nog verwerkt moeten worden met de foutmelding 8060 en moeten ook wachten totdat alles weer is bijgewerkt. Ons advies voor die declaraties blijft dat het verstandig is om uw klanten te informeren over de (mogelijk) langere verwerkingstijd van CZ.

Optitrade blijft in gesprek met CZ en houdt u op de hoogte van de laatste ontwikkelingen.

CZ is overgestapt op een nieuw declaratiesysteem, waardoor uw declaraties mogelijk nog niet zijn verwerkt.  Het nieuwe systeem is vanaf 27 mei in gebruik genomen.

Om de overstap naar het nieuwe systeem te kunnen realiseren, heeft CZ verschillende werkzaamheden uitgevoerd. Vanaf 15 mei 2022 (12:00 uur) tot en met 26 mei 2022 kon CZ daarom geen declaraties in behandeling nemen. Als u dus in bovenstaande periode een declaratie heeft ingediend, dan is CZ pas gestart met verwerken vanaf 27 mei.

Helaas is geconstateerd dat CZ nu een grote achterstand in de verwerking van declaraties heeft. CZ heeft aangegeven heel hard bezig te zijn om alle declaraties te verwerken. We kunnen u nu nog geen duidelijkheid geven over wanneer CZ de achterstand heeft ingehaald. Houdt u er dus rekening mee dat het langer gaat duren voordat uw declaraties zijn verwerkt.

Advies
Ons advies aan u is om geduldig af te wachten tot CZ (OHRA en Nationale Nederlanden) weer bij is met de declaraties. Ook wanneer uw declaratie al wel is verwerkt en bijvoorbeeld is afgekeurd, vragen we u om geduld te hebben. Momenteel is het telefoonnummer van CZ overbelast en kan ook onze helpdesk niet makkelijk met de zorgverzekeraar schakelen om de reden van afkeuring te achterhalen.

Er zijn declaraties waarbij de afkeuring wellicht te maken heeft met de overstap op het nieuwe systeem. Ondertussen hebben we meerdere meldingen binnengekregen over een foutmelding 8060: er is geen contract met de aangeduide declarant. Totdat deze foutmelding is opgelost kunt u volgens CZ beter niet opnieuw declareren, aangezien u dan dezelfde foutmelding ontvangt. Het advies blijft dus: wacht met opnieuw declareren!

Wel is het verstandig om voor uzelf te noteren wat u in bovenstaande periode heeft gedeclareerd én om uw klanten te informeren over de (mogelijk) langere verwerkingstijd van CZ.

Optitrade blijft in gesprek met CZ en houdt u op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. Zodra er iets in het advies verandert, dan wordt dit nieuwsbericht bijgewerkt.

Campagne Maak Geluid wil tekort aan audiciens aanpakken

Vandaag start de arbeidsmarktcampagne Maak Geluid. De campagne heeft tot doel de bekendheid en het imago van het vak van audicien te verbeteren. De branchebrede campagne is tot stand gekomen met behulp van een groot aantal vertegenwoordigers uit de audiciensbranche, vereniging GAIN en de audiciensopleidingen. Zij voorzien allen dat er een groot tekort aan audiciens zal ontstaan om nog in de nabije toekomst het grote aantal mensen met gehoorverlies hoorzorg te bieden. De campagne Maak Geluid weet op een eigentijdse en opvallende wijze het groeiende tekort aan audiciens onder de aandacht te brengen. De initiatiefnemers van de campagne vragen aan iedereen in Nederland het probleem serieus te nemen.

Tekort aan audiciens

In de hoorbranche zijn er flinke zorgen over het toenemende tekort aan audiciens. De vooruitzichten zijn zorgwekkend. Door het tekort kunnen in 2030 meer dan 150.000 mensen met gehoorverlies niet meer de hoorzorg krijgen die ze nodig hebben. Dit verontrustende inzicht is aanleiding voor een unieke samenwerking door de belangrijkste spelers in de branche. Zowel vertegenwoordigers van GAIN, audiciensvereniging NVAB, DKA, CvZA, HoorProfs en de audiciensopleidingen hebben samen een branchebrede campagne opgezet.

Motto arbeidsmarktcampagne ‘Maak Geluid’

De campagne heeft het krachtige motto: Maak Geluid. Het doel van de campagne is om de bekendheid van het beroep audicien te vergroten en het imago te verbeteren. De brancheorganisaties willen er zo samen voor zorgen dat er voldoende instroom komt van nieuwe audiciens. Daarmee streven ze het doel na om de hoorzorg ook in de toekomst voor iedereen bereikbaar te houden.

Vraag naar audiciens neemt toe

Er is een steeds grotere behoefte aan hoorzorg. Daarmee neemt ook de vraag naar audiciens steeds verder toe. Tegelijkertijd gaan de komende jaren veel ervaren audiciens met pensioen. De instroom van nieuwe audiciens via de MBO4-opleidingen blijft helaas achter. Hierdoor is de aanwas ontoereikend om aan de toekomstige vraag naar personeel in de audiciensbranche te voldoen. Niet voor niets staat het beroep van audicien ook in 2024 in de lijst van ‘Kansrijke beroepen’ bij het UWV.

Een beroep met toekomst

Kees van der Sluijs, directeur van GAIN (de brancheorganisatie van leveranciers van hoortoestellen en hoorhulpmiddelen in Nederland), benadrukt: “Veel mensen hebben een ouderwets beeld van de audicien. De moderne audicien is echter allesbehalve een stoffig figuur in een witte jas, omringd door medische instrumenten. Het is een dynamisch, innovatief en toekomstgericht beroep, met een mooie balans tussen zorg, techniek en commercie. Audiciens maken écht het verschil in het leven van klanten en hun naasten, door hen weer te kunnen laten deelnemen aan het sociale en professionele leven.”

Carmen de Jonge, voorzitter van de NVAB (Nederlandse Vereniging van Audicien Bedrijven), voegt toe: “Binnen tien jaar bereikt ongeveer een kwart van alle audiciens de pensioengerechtigde leeftijd. Om hoorzorg toegankelijk te houden voor iedereen, moeten we samen werken aan de instroom en het aantrekkelijker maken van het vak. Ik ben blij dat we als branche onze verantwoordelijkheid nemen en nu gezamenlijk stappen zetten. Het is immers een echt mooi beroep waarmee we mensen in staat stellen weer volwaardig deel te nemen aan werk en samenleving.”

Campagne ‘Maak Geluid’

De campagne Maak Geluid brengt op een eigentijdse en opvallende wijze het groeiende tekort aan audiciens onder de aandacht. Het is allereerst een oproep tot saamhorigheid en betrokkenheid van alle audiciens en spelers in de hoorbranche. Daarnaast vragen de initiatiefnemers van de campagne ermee aan heel Nederland om het probleem van de oplopende tekorten aan audiciens serieus te nemen.

Zichtbaarheid campagne Maak Geluid

De campagne zal zichtbaar zijn via online-kanalen, in winkelstraten en op scholen. Ook zal de campagne worden ondersteund met gerichte online-advertenties.

Initiatiefnemers en werkgroep

De campagne Maak Geluid is tot stand gekomen en betaald door onder andere GAIN. Dat is de branchevereniging van leveranciers van hoortoestellen en hoorhulpmiddelen in Nederland. De campagne is ontwikkeld door de werkgroep ‘Arbeidsmarktcampagne Audiciens’. Deze werkgroep bestaat uit vertegenwoordigers van GAIN, de brancheverenigingen NVAB, De Kwaliteitsaudiciens, Hoorprofs, Collectief van Zelfstandig Audiciens (CvZA), en de DHTA, die de audiciensopleidingen vertegenwoordigt.

Strategie, creatie en uitvoering campagne Maak Geluid

De strategie, creatie en uitvoering van de campagne Maak Geluid is ontwikkeld door Scheepens, Your Creative Agency in Tilburg. Voor meer informatie over de campagne en om gratis campagnemateriaal te downloaden om het bereik en de impact van de campagne te vergroten, ga naar www.maakgeluid.nl en www.maakgeluid.nl/toolkit

Audicien worden?

Belangstelling om audicien te worden? Klik dan hier.

The post Campagne Maak Geluid wil tekort aan audiciens aanpakken appeared first on Hoorzaken.

WSA: Signia Active Pro IX

Signia Active Pro IX – de earbud voorzien van geavanceerde hoortoesteltechnologie
Active Pro IX is een premium hoortoestel voor mensen die weer volop van het leven willen genieten.

Laat jouw klanten vol vertrouwen deelnemen aan groepsgesprekken in elke omgeving met de baanbrekende RealTime Conversation Enhancement-technologie van Signia en biedt ze het gemak van Bluetooth-streaming en handsfree bellen.

5 redenen om te kiezen voor Signia Active Pro

• Sluit weer aan bij het gesprek: Active Pro IX beschikt over RealTime Conversation Enhancement, een baanbrekende technologie die versterkt wat mensen zeggen, zelfs als ze bewegen of als ze zelf in beweging zijn.

• Hoogwaardig ontworpen earbuds: Het iconische ontwerp van de earbuds maakt Active Pro IX tot een hooroplossing die anders is dan alle andere. Hij is ontworpen om onopvallend in het oor te passen en is verkrijgbaar in zes opvallende kleuren.

• Klaar voor een actieve levensstijl: Active Pro IX is IP68-gecertificeerd, zodat jouw klanten genieten van een actief leven zonder zich zorgen te hoeven maken over zweet of stof.

• De hele dag vooruit: De accu gaat gemakkelijk een hele dag mee en laad onderweg op met de handige oplader.

• Verfijning in realtime: De AI-aangedreven Signia Assistant past de instellingen op intelligente wijze aan de voorkeuren en omgeving van jouw klanten aan.

 

Voor meer informatie kijk op: Signia Active Pro IX –Hoortoestel earbuds | Signia