Zowel Pearle als Specsavers lanceren in oktober nieuwe media-campagnes

Specsavers wil met de campagne ‘Eye Opener’ heel Nederland bewust maken hoe belangrijk het is om regelmatig een oogtest te doen..

De campagne, ontwikkeld door het Deense bureau Fosbury Copenhagen, is sinds 21 oktober te zien op tv, social media en online. Daarnaast worden consumenten van veertig jaar en ouder via een regionale en lokale mediacampagne geactiveerd om regelmatig hun ogen te laten onderzoeken. Ook wordt de campagne ondersteund met een influencercampagne waarbij bekende veertigers persoonlijke geluksmomenten delen.

In de campagnevideo zien we een groep mensen die deelnemen aan een experiment waarin zij hun ogen laten controleren. Na afloop van de test blijkt dat één persoon in de groep, Edwin, een persoonlijk verhaal te vertellen heeft. Zijn vrouw Auke kwam er namelijk door een oogtest achter dat haar sterk verslechterde zicht niet alleen een kwestie van een nieuwe sterkte was. Bron: MarketingTribune.nl

Problemen CZ, OHRA en Nationale Nederlanden declaraties

Update 12-8-2022

Zoals u weet zijn er veel problemen ontstaan toen zorgverzekeraar CZ is overgestapt naar een nieuw declaratiesysteem. Graag delen we met u de laatste update.

Vorige week zijn ze begonnen met het controleren en corrigeren van alle declaraties die ten onrechte zijn afgewezen. In totaal ging dit om duizenden nota’s, die één voor één bekeken moesten worden om te achterhalen of het daadwerkelijk een onterechte afwijzing betrof.

Deze week hebben wij per e-mail bevestigd gekregen dat CZ alle nota’s heeft gecontroleerd en indien van toepassing gecorrigeerd. De volgende stap in het proces betreft uitbetaling.

U dient er rekening mee te houden dat het nog wel even gaat duren voordat het bedrag op uw rekening staat. Dit komt omdat wij bij Optitrade nu pas kunnen achterhalen of CZ de declaraties aan ons heeft uitbetaald en of de bedragen kloppen. Bovendien gaat dit niet op de gebruikelijke wijze en zijn wij dankzij CZ genoodzaakt alle declaraties handmatig te controleren en goedkeuren. Hier zijn we al aardig ver mee en we blijven ons uiterste best doen om alle declaraties zo snel mogelijk te verwerken.

We houden u op de hoogte van de status en ontwikkelingen.

Update 21-7 – 2022

Wij hebben nog steeds veel contact met CZ hierover en informeren u graag over de laatste stand van zaken over de situatie.

  • Het is nog steeds de bedoeling dat de afgekeurde declaraties niet opnieuw ingediend worden.
  • Wanneer u een declaratie heeft die met enige spoed behandeld moet worden raden wij u aan om zelf contact op te nemen met CZ via het nummer: 013-5938480.
  • De declaraties die nog niet verwerkt waren, zijn inmiddels wel allemaal afgerond.
  • Vanaf donderdag 21 juni is CZ gestart met het verwerken van de correcties van de ten onrechte afgewezen declaraties.

CZ is druk bezig met het oplossen van dit probleem. Wij begrijpen dat het vervelend is, maar vragen toch nog even om geduld als u aan het wachten bent op uitbetaling. Via onze nieuwsbrieven en deze pagina blijven wij u op de hoogte houden van deze situatie.

Update 4-7-2022

Wij hebben de afgelopen weken erg veel contact gehad met CZ, OHRA en Nationale Nederlanden over de problematiek rondom de zorgdeclaraties met de foutmelding 8060: er is geen contract met de aangeduide declarant. Inmiddels kunnen wij gelukkig melden dat de problemen met het systeem bij de verzekeraars zijn opgelost.

Achterstand wordt bijgewerkt
Wel is het zo dat er nog een grote achterstand bijgewerkt moet worden bij de verzekeraars. Zij zijn hier nu druk mee bezig. Wij begrijpen dat dit erg frustrerend is, maar vragen toch nog even om geduld te hebben als uw declaratie met de foutmelding 8060 nog niet verwerkt is. Dien de declaraties met die foutmelding niet opnieuw in. Dit kan later weer voor problemen zorgen in de administratie. Overige declaraties worden wel gewoon verwerkt.

Wij hebben helaas geen inzicht op de status van de declaraties afzonderlijk die nog verwerkt moeten worden met de foutmelding 8060 en moeten ook wachten totdat alles weer is bijgewerkt. Ons advies voor die declaraties blijft dat het verstandig is om uw klanten te informeren over de (mogelijk) langere verwerkingstijd van CZ.

Optitrade blijft in gesprek met CZ en houdt u op de hoogte van de laatste ontwikkelingen.

CZ is overgestapt op een nieuw declaratiesysteem, waardoor uw declaraties mogelijk nog niet zijn verwerkt.  Het nieuwe systeem is vanaf 27 mei in gebruik genomen.

Om de overstap naar het nieuwe systeem te kunnen realiseren, heeft CZ verschillende werkzaamheden uitgevoerd. Vanaf 15 mei 2022 (12:00 uur) tot en met 26 mei 2022 kon CZ daarom geen declaraties in behandeling nemen. Als u dus in bovenstaande periode een declaratie heeft ingediend, dan is CZ pas gestart met verwerken vanaf 27 mei.

Helaas is geconstateerd dat CZ nu een grote achterstand in de verwerking van declaraties heeft. CZ heeft aangegeven heel hard bezig te zijn om alle declaraties te verwerken. We kunnen u nu nog geen duidelijkheid geven over wanneer CZ de achterstand heeft ingehaald. Houdt u er dus rekening mee dat het langer gaat duren voordat uw declaraties zijn verwerkt.

Advies
Ons advies aan u is om geduldig af te wachten tot CZ (OHRA en Nationale Nederlanden) weer bij is met de declaraties. Ook wanneer uw declaratie al wel is verwerkt en bijvoorbeeld is afgekeurd, vragen we u om geduld te hebben. Momenteel is het telefoonnummer van CZ overbelast en kan ook onze helpdesk niet makkelijk met de zorgverzekeraar schakelen om de reden van afkeuring te achterhalen.

Er zijn declaraties waarbij de afkeuring wellicht te maken heeft met de overstap op het nieuwe systeem. Ondertussen hebben we meerdere meldingen binnengekregen over een foutmelding 8060: er is geen contract met de aangeduide declarant. Totdat deze foutmelding is opgelost kunt u volgens CZ beter niet opnieuw declareren, aangezien u dan dezelfde foutmelding ontvangt. Het advies blijft dus: wacht met opnieuw declareren!

Wel is het verstandig om voor uzelf te noteren wat u in bovenstaande periode heeft gedeclareerd én om uw klanten te informeren over de (mogelijk) langere verwerkingstijd van CZ.

Optitrade blijft in gesprek met CZ en houdt u op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. Zodra er iets in het advies verandert, dan wordt dit nieuwsbericht bijgewerkt.

Widex SmartRIC hoortoestel wint opnieuw – deze keer de 2024 Golden A’ Design Award

De Golden A’ Design Award is de laatste in een reeks onderscheidingen waarmee Widex SmartRIC wordt erkend als een baanbrekend hoortoestel dat topprestaties combineert met een modern, stijlvol design.

 

LYNGE, DENEMARKEN, – Widex kondigt vandaag aan dat het nieuwe Widex SmartRIC hoortoestel is bekroond met de Golden A’ Design Award in de categorie Medical Devices and Medical Equipment Design voor het introduceren van natuurlijk horen vanuit een ander perspectief  door het eerste L-vormige ontwerp.

 

De A’ Design Awards, die origineel designwerk van over de hele wereld bekronen, vertegenwoordigt één van de hoogste prestaties op het gebied van design en zijn een bron van inspiratie voor bekroonde ontwerpers, kunstenaars, architecten, merken en designbureaus.

 

Golden level A’ Design winnaars scoorden in de top 3% van alle inzendingen die beoordeeld werden door de jury van de A’ Design Award & Competition. De jury bestaat uit leden van de pers, gevestigde ontwerpers, vooraanstaande academici en prominente ondernemers uit de hele wereld. De inzendingen worden beoordeeld op kenmerken als ontwerp, bruikbaarheid, functionaliteit, techniek en nog veel meer.

 

Het L-vormige design van  Widex SmartRIC zorgt voor een moderne, stijlvolle en comfortabele draagervaring, terwijl de nieuwe voordelen ervan de audiologische prestaties optimaliseren. Het L-vormige design is slank en stijlvol, maar het is niet alleen een esthetische verbetering. Het zorgt voor een betere plaatsing van de microfoons om de directionaliteit  en de signaal-ruisverhouding te verbeteren – wat resulteert in een betere spraakverstaanbaarheid en minder achtergrondruis om hoortoesteldragers te helpen in contact te staan  met de wereld om hen heen.

 

“De SmartRIC is geïnspireerd op één van de meest genoemde uitdagingen voor hoortoesteldragers: horen in lawaaiige omgevingen”, aldus Claudia Schiffhauer, Head of Brand van Widex. “Verbeterde microfoonplaatsing was essentieel om deze uitdaging aan te gaan, maar de prestaties mochten niet ten koste gaan van het ontwerp. Dat leidde tot de ontwikkeling van ’s werelds eerste L-vormige hoortoestel dat zowel de audiologische prestaties verbetert als een nieuwe standaard zet in hoortoestelontwerp. Deze prijs is een bewijs van het uitzonderlijke talent, de creativiteit en de toewijding die ons team aan de dag heeft gelegd bij het ontwikkelen van een elegant toestel dat dragers helpt om deel te nemen aan elke sociale situatie en een meer verbonden leven te leiden.”

 

Het baanbrekende L-vorm design van Widex SmartRIC plaatst het toestel hoger op het oor, waardoor de hoek van  de twee microfoons dichter bij horizontaal komt te liggen. Hierdoor kunnen de microfoons beter worden afgestemd op de primaire focus van de gebruiker, waardoor de gespreksfocus wordt gevolgd voor een betere hoorervaring.

Naast de L-vormige formfactor, heeft Widex nog een aantal andere ontwerpverbeteringen doorgevoerd om een betrouwbare en intuïtieve oplossing te bieden waar gebruikers op kunnen vertrouwen, waar ze ook naar toe gaan.

 

De nieuw ontworpen microfooningangen zijn ontworpen om storende wind- en aanraakgeluiden te beperken, terwijl hoortoesteldragers blijven profiteren van probleemloos opladen, mobiliteit en gebruiksgemak dankzij Widex’ allereerste draagbare charger (of oplader (met powerbank)).

 

De oplader is gestroomlijnd en compact en kan gemakkelijk in een zak of tas worden gestopt. De hoortoestellen kunnen in vier uur volledig worden opgeladen, of in 30 minuten snel worden opgeladen voor acht uur  gebruik. LED-indicatoren geven de oplaadstatus direct weer, zodat dragers erop kunnen vertrouwen dat hun hoortoestellen klaar zijn wanneer ze deze nodig hebben.

 

Deze onderscheiding voegt zich bij een groeiende lijst van design-onderscheidingen voor het merk Widex, waaronder vier Red Dot Design Awards, evenals extra erkenning van de Good Design Awards en German Design Awards – een bewijs van de voortdurende inzet van het bedrijf om de grenzen van de technologische prestaties te verleggen zonder in te boeten aan esthetiek.

 

Kijk voor meer informatie over Widex SmartRIC op www.widex.com/nl-nl/hearing-aids/smartric/

MED-EL en Starkey gaan samenwerken op het gebied van Bluetooth connectiviteit

MED-EL en Starkey kondigen een samenwerking aan die zich richt op Bluetooth-connectiviteit. Deze samenwerking, aangekondigd tijdens de 17e Internationale Conferentie over Cochleaire Implantaten en andere implanteerbare technologieën (CI2024) in Vancouver, stelt MED-EL in staat haar gebruikers betere connectiviteitsmogelijkheden te bieden.

Bluetooth voor betere connectiviteit

Bluetooth is de bekende draadloze technologie die het uitwisselen van audio en gegevens mogelijk maakt tussen apparaten zoals smartphones, hoortoestellen, geluidsprocessoren, computers en tv’s, zonder bekabeling. Hoortoestellen en de geluidsprocessoren van implantaten gebruiken Bluetooth om telefoongesprekken, podcasts en muziek vanaf een smartphone, tablet, tv of computer te streamen. De samenwerking tussen MED-EL en Starkey zal deze functionaliteiten verbeteren.


Introductie van Auracast

Sinds 2023 maakt Auracast deel uit van Bluetooth versie 5.2. Auracast is een technologie die draadloze audio-uitzendingen naar meerdere Bluetooth-apparaten tegelijkertijd mogelijk maakt, wat de audio-ervaring in openbare en privéruimtes verbetert. Deze technologie is al geïntegreerd in verschillende hoortoestellen.


Bimodale aanpassing

Veel dragers van een cochleair implantaat dragen op het andere oor een hoortoestel, ook wel ‘bimodale aanpassing’ genoemd. Deze combinatie zorgt voor een rijkere en natuurlijkere hoorbeleving, doordat beide oren gestimuleerd worden. Het hoortoestel biedt voordelen, zoals natuurlijker klinkend geluid, betere richtinghoren en verbeterd spraakverstaan in rumoerige omgevingen. Het streamen van audio naar beide apparaten verbetert zowel het verstaan als de geluidskwaliteit.


Voordelen van de samenwerking

Voorheen bood MED-EL wel streamingmogelijkheden, maar had het geen oplossingen voor streaming en bediening van een hoortoestel op het andere oor. De samenwerking met Starkey op het gebied van Bluetooth verandert dit. Gebruikers kunnen nu audio vanaf een smartphone, tablet, tv-streamer, externe microfoon of computer naar beide apparaten streamen en deze via dezelfde app bedienen.

Deze samenwerking tussen MED-EL en Starkey belooft aanzienlijke verbeteringen in de gebruikservaring van hun producten, door geavanceerde Bluetooth-connectiviteit en Auracast-functionaliteit te integreren.

 

Starkey Nederland
KIND HOREN BV | Starkey Benelux
Laan van de Leeuw 50
7325 PB Apeldoorn
055 360 21 11
info@KINDHOREN.nl

Accountmanagement Starkey Benelux
Jeroen Douw | jeroen@kindhoren.nl – Mobiel: +31 (0)6-220 620 70
Thom Boschloo | thom@kindhoren.nl | Mobiel: +31  (0)6-285 808 69
Robbert Dingenouts | robbert@kindhoren.nl | Mobiel: +31 (0)6-183 542 27
Guillaume Lapere | guillaume@kindhoren.nl – 06-430 589 22

www.kindhoren.com
www.starkey.nl

Zomeractie Optiview oogverzorgingsproducten

Maak nu extra voordelig kennis met de Optiview oogverzorgingsproducten en profiteer van de Zomeractie*!

Bestel nu 3 doosjes (à 12 stuks per doosje) oogdruppels of ooglidsprays van Optiview en ontvang 1 doosje (à 12 stuks) van een Optiview oogdruppel of ooglidspray naar keuze gratis. 

De zomer is begonnen! Buiten schijnt de zon en vliegen de pollen door de lucht, binnen staat de airco aan en kijken we veel op een (beeld)scherm. Zomaar enkele factoren die van invloed zijn op het welzijn van onze ogen. Onze ogen kunnen dan ook wel wat extra verzorging gebruiken in de zomerperiode. Een Optiview oogdruppel of ooglidspray kan die extra verzorging geven!

Speciaal voor jou als Optitrade lid zijn er diverse Optiview oogverzorgingsproducten beschikbaar! Denk aan de Orbit druppel, Oxide druppel en Oxide spray.

 

Wil je direct bestellen of meer informatie?
Neem contact op met Oté via 0413 – 26 31 03,  jouw accountmanager of frontoffice@ote.nl.
Deze Zomeractie is alleen rechtstreeks via Oté te bestellen.

 

De oogdruppels en ooglidsprays zijn goed te gebruiken bij:

  • milde oogirritatie: de Optiview Orbit druppel met Provitamine B5 (met conserveermiddel)
  • droge ogen: de Optiview Oxide druppel en de Optiview Oxide spray met Hyaluronaat. (beide producten zijn conserveermiddelvrij)

Contactlensdrager? Geen probleem, ook dan zijn de oogdruppels en ooglidsprays normaal te gebruiken!