Zowel Pearle als Specsavers lanceren in oktober nieuwe media-campagnes
Specsavers wil met de campagne ‘Eye Opener’ heel Nederland bewust maken hoe belangrijk het is om regelmatig een oogtest te doen..
De campagne, ontwikkeld door het Deense bureau Fosbury Copenhagen, is sinds 21 oktober te zien op tv, social media en online. Daarnaast worden consumenten van veertig jaar en ouder via een regionale en lokale mediacampagne geactiveerd om regelmatig hun ogen te laten onderzoeken. Ook wordt de campagne ondersteund met een influencercampagne waarbij bekende veertigers persoonlijke geluksmomenten delen.
In de campagnevideo zien we een groep mensen die deelnemen aan een experiment waarin zij hun ogen laten controleren. Na afloop van de test blijkt dat één persoon in de groep, Edwin, een persoonlijk verhaal te vertellen heeft. Zijn vrouw Auke kwam er namelijk door een oogtest achter dat haar sterk verslechterde zicht niet alleen een kwestie van een nieuwe sterkte was. Bron: MarketingTribune.nl
Problemen CZ, OHRA en Nationale Nederlanden declaraties
/Update 12-8-2022
Zoals u weet zijn er veel problemen ontstaan toen zorgverzekeraar CZ is overgestapt naar een nieuw declaratiesysteem. Graag delen we met u de laatste update.
Vorige week zijn ze begonnen met het controleren en corrigeren van alle declaraties die ten onrechte zijn afgewezen. In totaal ging dit om duizenden nota’s, die één voor één bekeken moesten worden om te achterhalen of het daadwerkelijk een onterechte afwijzing betrof.
Deze week hebben wij per e-mail bevestigd gekregen dat CZ alle nota’s heeft gecontroleerd en indien van toepassing gecorrigeerd. De volgende stap in het proces betreft uitbetaling.
U dient er rekening mee te houden dat het nog wel even gaat duren voordat het bedrag op uw rekening staat. Dit komt omdat wij bij Optitrade nu pas kunnen achterhalen of CZ de declaraties aan ons heeft uitbetaald en of de bedragen kloppen. Bovendien gaat dit niet op de gebruikelijke wijze en zijn wij dankzij CZ genoodzaakt alle declaraties handmatig te controleren en goedkeuren. Hier zijn we al aardig ver mee en we blijven ons uiterste best doen om alle declaraties zo snel mogelijk te verwerken.
We houden u op de hoogte van de status en ontwikkelingen.
Update 21-7 – 2022
Wij hebben nog steeds veel contact met CZ hierover en informeren u graag over de laatste stand van zaken over de situatie.
CZ is druk bezig met het oplossen van dit probleem. Wij begrijpen dat het vervelend is, maar vragen toch nog even om geduld als u aan het wachten bent op uitbetaling. Via onze nieuwsbrieven en deze pagina blijven wij u op de hoogte houden van deze situatie.
Update 4-7-2022
Wij hebben de afgelopen weken erg veel contact gehad met CZ, OHRA en Nationale Nederlanden over de problematiek rondom de zorgdeclaraties met de foutmelding 8060: er is geen contract met de aangeduide declarant. Inmiddels kunnen wij gelukkig melden dat de problemen met het systeem bij de verzekeraars zijn opgelost.
Achterstand wordt bijgewerkt
Wel is het zo dat er nog een grote achterstand bijgewerkt moet worden bij de verzekeraars. Zij zijn hier nu druk mee bezig. Wij begrijpen dat dit erg frustrerend is, maar vragen toch nog even om geduld te hebben als uw declaratie met de foutmelding 8060 nog niet verwerkt is. Dien de declaraties met die foutmelding niet opnieuw in. Dit kan later weer voor problemen zorgen in de administratie. Overige declaraties worden wel gewoon verwerkt.
Wij hebben helaas geen inzicht op de status van de declaraties afzonderlijk die nog verwerkt moeten worden met de foutmelding 8060 en moeten ook wachten totdat alles weer is bijgewerkt. Ons advies voor die declaraties blijft dat het verstandig is om uw klanten te informeren over de (mogelijk) langere verwerkingstijd van CZ.
Optitrade blijft in gesprek met CZ en houdt u op de hoogte van de laatste ontwikkelingen.
—
CZ is overgestapt op een nieuw declaratiesysteem, waardoor uw declaraties mogelijk nog niet zijn verwerkt. Het nieuwe systeem is vanaf 27 mei in gebruik genomen.
Om de overstap naar het nieuwe systeem te kunnen realiseren, heeft CZ verschillende werkzaamheden uitgevoerd. Vanaf 15 mei 2022 (12:00 uur) tot en met 26 mei 2022 kon CZ daarom geen declaraties in behandeling nemen. Als u dus in bovenstaande periode een declaratie heeft ingediend, dan is CZ pas gestart met verwerken vanaf 27 mei.
Helaas is geconstateerd dat CZ nu een grote achterstand in de verwerking van declaraties heeft. CZ heeft aangegeven heel hard bezig te zijn om alle declaraties te verwerken. We kunnen u nu nog geen duidelijkheid geven over wanneer CZ de achterstand heeft ingehaald. Houdt u er dus rekening mee dat het langer gaat duren voordat uw declaraties zijn verwerkt.
Advies
Ons advies aan u is om geduldig af te wachten tot CZ (OHRA en Nationale Nederlanden) weer bij is met de declaraties. Ook wanneer uw declaratie al wel is verwerkt en bijvoorbeeld is afgekeurd, vragen we u om geduld te hebben. Momenteel is het telefoonnummer van CZ overbelast en kan ook onze helpdesk niet makkelijk met de zorgverzekeraar schakelen om de reden van afkeuring te achterhalen.
Er zijn declaraties waarbij de afkeuring wellicht te maken heeft met de overstap op het nieuwe systeem. Ondertussen hebben we meerdere meldingen binnengekregen over een foutmelding 8060: er is geen contract met de aangeduide declarant. Totdat deze foutmelding is opgelost kunt u volgens CZ beter niet opnieuw declareren, aangezien u dan dezelfde foutmelding ontvangt. Het advies blijft dus: wacht met opnieuw declareren!
Wel is het verstandig om voor uzelf te noteren wat u in bovenstaande periode heeft gedeclareerd én om uw klanten te informeren over de (mogelijk) langere verwerkingstijd van CZ.
Optitrade blijft in gesprek met CZ en houdt u op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. Zodra er iets in het advies verandert, dan wordt dit nieuwsbericht bijgewerkt.
Nieuw in het Optitrade portfolio: NIRVAN JAVAN
/Starkey en LG bundelen krachten voor toegankelijkere tv-ervaring met Auracast™
/Starkey en LG kondigden onlangs met trots hun samenwerking aan, gericht op het verbeteren van de toegankelijkheid voor mensen met gehoorverlies. Dankzij Auracast™ streaming kunnen dragers van hoortoestellen nu direct genieten van een helderdere en meeslepende geluidservaring via de nieuwste LG 2025 OLED en QNED evo televisies.
Al tientallen jaren is televisieaudio een belangrijke zorg voor mensen met gehoorverlies. Het streamen van audio van de tv naar hoortoestellen helpt bij het verstaan, vermindert luistermoeheid en voorkomt discussies over het volume met luisterpartners. LE Audio en Auracast, de volgende generatie Bluetooth-technologie, maken streaming van hogere kwaliteit en de mogelijkheid om naar meerdere gebruikers tegelijk te streamen mogelijk. De geluidskwaliteit van streaming audio met Auracast is bovendien aanzienlijk beter dan via eerdere protocollen zoals ASHA of MFi.
Met Starkey’s Edge AI technologie en de LG 2025 OLED en QNED evo televisies zijn er geen extra accessoires meer nodig. Gebruikers van hoortoestellen kunnen via hun Android-telefoon met LE Audio audio rechtstreeks streamen op een gepersonaliseerd volumeniveau, terwijl hun luisterpartners van hun eigen optimale instelling genieten.
“Door samen te werken met LG om Auracast-streaming rechtstreeks in de nieuwste tv’s van LG te integreren, doorbreken we barrières voor toegankelijkheid en leveren we een naadloze, high-fidelity luisterervaring voor gebruikers van hoortoestellen”, aldus Achin Bhowmik, PhD, Chief Technology Officer en Executive Vice President of Engineering bij Starkey. “Het verhogen van de toegankelijkheid is een fundamenteel onderdeel van onze missie bij Starkey, en deze samenwerking met LG sluit hier perfect op aan.”
“In lijn met de ‘Better Life for All’-filosofie van LG, zetten we ons in om iedereen gemakkelijk toegang te bieden tot entertainment”, voegt SP Baik, Vice President en Head of TV Product Planning bij LG Electronics, toe.
Deze samenwerking tussen Starkey en LG markeert een belangrijke stap voorwaarts in het verbeteren van de kwaliteit van leven voor mensen met gehoorverlies, door een naadloze en gepersonaliseerde luisterervaring te bieden in hun eigen huis.
Wilt u zelf deze uitzonderlijk goede geluidskwaliteit ervaren? Onze accountmanagers kunnen in uw winkel een geluidsdemonstratie geven met de Starkey Edge TV Streamer met Auracast™. Mail of bel uw Starkey accountmanager voor een demonstratie afspraak of stuur een mail naar info@starkey.nl.
Widex Allure
/Dinsdag 3 juni heeft Widex tijdens een groots launch event Widex Compass Cloud en Widex Allure gelanceerd.
De RIC R D is het eerste model binnen het Allure-platform. Een platform dat garant staat voor kristalhelder Widex-geluid. Spraak wordt zo natuurlijk mogelijk weergeven, waarbij het bewustzijn van de omgeving niet verloren gaat. De nieuwe Speech Enhancer Pro combineert onze befaamde tijdsdomeinfiltering met een analyse in het frequentiedomein en is daarmee uniek in de markt!
Allure kent daarnaast meerdere nieuwe en verbeterde features, zoals Allure PureSound en de Dynamic Feedback Controller. Deze laatste maakt gebruik van dynamische frequentieverschuiving, maar alleen dan als het écht nodig is. Dit alles om geluid te laten klinken zoals het is bedoeld: puur, onvervormd en kristalhelder.
Met Widex Compass Cloud zetten we als eerste in de hoorbranche de stap naar Cloud gebaseerde aanpassoftware. Hiermee bent u altijd en overal up-to-date. Zorgeloos aanpassen en met Widex Compass Cloud ook nog eens een stuk sneller waardoor u meer tijd heeft voor uw klant.
Kijk voor meer informatie op de website: www.widex.com/nl-nl/hearing-aids/allure