Nieuws en Inspiratie
Blijf op de hoogte van het laatste Optitrade-nieuws en schrijf je onderaan in voor onze nieuwsbrief – zo mis je niets!
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang regelmatig updates over inkoopmogelijkheden, marketingstrategieën, retail ondersteuning, e-commercekansen en onze uitgebreide administratie services.
"*" geeft vereiste velden aan
World Hearing Day 3 maart 2021
/3 Maart is het de Internationale Dag van het Gehoor, op deze dag vraagt de World Health Organization (WHO) aandacht voor slechthorendheid en preventie van gehoorverlies. Dit jaar is het thema “Hearing care for all”. Doe mee aan deze bewustwording actie en vraag mensen of als ze twijfelen aan hun gehoor om een afspraak te […]
Silvia Boender – aanspreekpunt voor audiologie
/Vorige week is Silvia Boender gestart als product specialist audiologie. Na een inwerktraject zal Silvia vanaf heden klaar zijn voor alle vragen van onze audiologie klanten en leveranciers. Mocht u een afspraak willen maken dan is Silvia bereikbaar via het mailadres s.boender@optitrade.nl of telefonisch via 06-82 28 84 82.
Optiview gaat samenwerking aan met vloeistoffenleverancier Oté
/Al meer dan 40 jaar biedt het Nederlandse familiebedrijf Oté innovatieve producten op het gebied van contactlensverzorging. In Nederland is Oté marktleider in contactlensvloeistoffen bij de particuliere opticiens maar ook internationaal neemt Oté een sterke marktpositie in met de ontwikkeling, productie en verkoop van haar ruime assortiment contactlensvloeistoffen en oogzorgproducten. De hoogwaardige Nederlandse kwaliteitsproducten voldoen […]
Webinar voor zelfstandige opticiens, ondernemers en contactlensspecialisten 9 maart 2021
/Speciaal voor alle zelfstandige opticiens, ondernemers en contactlensspecialisten organiseert CooperVision in samenwerking met Optitrade het webinar Contactlenzen tijdens en na Covid-19. Het webinar wordt gehouden op 9 maart om 12.00 uur en opnieuw uitgezonden om 19.00 uur. Tijdens het webinar zijn er ook weer een aantal polls waarbij de deelnemers kunnen stemmen en uiteraard is […]
Nieuw telefoonnummer Optitrade Social Media
/Optitrade Social Media heeft een nieuw telefoonnummer en is sindskort bereikbaar via: 035-65 68 222. Ondertussen wordt er achter de schermen weer hard gewerkt aan nieuwe contentkalenders. Daarbij letten wij er op dat er een juiste afwisseling is tussen videoberichten, cinemagraphs, en berichten met een foto. Op die manier worden berichten vaker getoond op facebook. Meer […]
Teleurstellende januari maand voor de audiciens
/De eerste maand van 2021 is voor de audiciens qua omzet flink minder dan afgelopen jaar. De zelfstandige audiciens binnen Optitrade lieten like-for-like een daling zien van bijna – 27 % in aantallen. Daarbij moeten we ons wel realiseren dat januari 2020 een uitstekende maand was met extreem hoge aantallen. We zagen wel een hoog […]
Lastige start van 2021 in de optiekmarkt
/De eerste maand van 2021 liet in de optiekmarkt tegenvallende cijfers zien. De complete lockdown en het weer lijken ook hun invloed te hebben op de tot nu toe stabiele optiekmarkt. De productgroepen glas en contactlenzen (die een goede graadmeter zijn voor de winkelverkopen) laten beiden een daling zien t.o.v. 2020. Nu moeten we ons […]
Lunor viert 30-jarig bestaan
/2021 is een speciaal jaar voor Lunor. Ze vieren dit jaar hun 30-jarig bestaan en dat doen ze met een unieke nieuwe collectie. Daarbij is gebruik gemaakt van natuurlijke materialen, frisse kleuren en retro classics. Bekijk hier de nieuwe collectie.
Gain: meevallende cijfers hoortoestelmarkt 2020
/Uit de cijfers van GAIN blijkt dat de hoortoestelmarkt in Nederland vorig jaar met 4,3% gekrompen is in vergelijking met 2019. Ondanks de coronacrisis kan er over een positief jaar gesproken worden, vindt de branchevereniging van fabrikanten van hooroplossingen. Onder andere hebben de kwalificatie van audicienbedrijven als vitale sector, het inzicht van het belang van […]
De OogCheckWeken komen eraan!
/De toename van bijziendheid bij kinderen is volop in het nieuws! Zo was het onlangs een gespreksonderwerp bij Koffietijd. Ook was er aandacht voor op NPO radio 1. De afgelopen maanden is door de lockdown vanwege COVID-19 de bijziendheid bij kinderen verder toegenomen. Kinderen zitten nog meer achter schermpjes, krijgen online les, gamen meer en […]