Nieuws en Inspiratie
Blijf op de hoogte van het laatste Optitrade-nieuws en schrijf je onderaan in voor onze nieuwsbrief – zo mis je niets!
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang regelmatig updates over inkoopmogelijkheden, marketingstrategieën, retail ondersteuning, e-commercekansen en onze uitgebreide administratie services.
"*" geeft vereiste velden aan
15 maart 2021 – OVN-congres The next level en introductie MiYosmart
/Op maandag 15 maart 2021 organiseert de OVN wederom een groot optometriecongres. Dit jaar geen volle Brabanthallen met ruim 1150 deelnemers, maar een prachtig divers online programma, waarmee OVN ‘the next level’ gaat. Het belooft een prikkelend en leerzaam congres te worden. Twee belangrijke pijlers binnen ons vakgebied ga je terugzien: de laatste wetenschappelijke kennis en de praktische toepassing […]
Podcast met Bianca Verburg van Beter Horen
/Op de website van Retailtrends is een interessante podcast geplaatst over Bianca Verburg. Ze is sinds 2018 general manager van Beter Horen. Daarvoor was ze onder andere 19 jaar werkzaam bij Nike Europe. Via The Body Shop en G-Star wordt Verburg in 2018 verantwoordelijk voor Beter Horen. Retailtrends interviewde haar en vroeg haar naar o.a. […]
Coronamaatregelen isoleren slechthorenden
/Uit een onderzoek van het UMC Amsterdam is gebleken dat ernstig slechthorenden door de huidige coronamaatregelen extra problemen ervaren. Ze geven aan dat ze mensen minder goed verstaan wanneer er een mondkapje wordt gedragen. Daarnaast verstaan ze hun gesprekspartner(s) met videobellen ook minder goed. Bron: Amsterdam UMC Lees hier het hele artikel.
Hoya Volumedeal 21/22 is een groot succes
/Optitrade en Hoya sloegen onlangs de handen ineen en ontwikkelden opnieuw een aantrekkelijke volumedeal voor Optitrade-klanten. De splinternieuwe deal werd eind 2020 gepresenteerd en is bijzonder enthousiast ontvangen! Ondanks de COVID-19-omstandigheden heeft een groot aantal opticiens op de deal ingetekend en dit resulteerde in een zeer hoge inschrijving van bijna 95% van het omzetpotentieel. Een […]
Open Marketing Platform: Maak een succes van het voorjaar!
/De zon schijnt, de temperatuur stijgt en we hebben weer wat meer vrijheid. Hét moment om actief te communiceren met uw klanten. Nodig ze uit voor een oogmeting en een mooie bril. Hiervoor hebben we een mooie campagne ontwikkeld voor de beginnende presbyoop. De campagne kunt u bestellen via: www.openmarketingplatform.nl. De campagne rationale: Een campagne met […]
Dry-Cap UV3® | Geschikt voor alle (oplaadbare) hoortoestellen
/Na de Dry-Cap® en de Dry-Cap UV2® introduceren we graag de oplaadbare Dry-Cap UV3®. De uniek open vormgegeven en gepatenteerde Dry-Cap UV3® maakt drogen en hygiënisch reinigen gedurende het opladen van alle oplaadbare hoortoestellen mogelijk ongeacht het ontwerp van de oplader. De grootte en het ontwerp van de Dry-Cap UV3® is gericht op een perfecte […]
Hoorexpert ontzorgt!
/Hoorexpert BV is vooral bekend als leverancier van hoorhulpmiddelen voor mensen met een auditieve beperking en als gecontracteerd zorgverzekeraars leverancier van wek- en waarschuwing, TV- en soloapparatuur. Iets minder bekend is dat Hoorexpert zich ook bezighoudt met toegankelijkheid van openbare gebouwen en werkplekaanpassingen voor doven en slechthorenden. Hoewel hierbij vaak alleen gedacht wordt aan communicatieoplossingen […]
Comfoor volledig voorbereid op nieuwe MDR richtlijn
/Vanaf 26 mei 2021 moeten alle medische hulpmiddelen die in Europa op de markt worden gebracht voldoen aan de Europese Medical Devices Regulation, kortweg MDR genoemd. Voor producenten gaan strengere regels gelden wat de veiligheid en traceerbaarheid van medische hulpmiddelen ten goede komt. Deze nieuwe regels zijn vastgelegd in de Europese Verordening EU 2017/745 Medische […]
GAIN geeft voortaan benchmark hoortoestellen voor optimale en transparante marktontwikkeling
/Gehoor geven, dat is wat we beloven. Zo geeft GAIN nu ook gehoor aan de behoefte aan zichtbaarheid en transparantie wat er op economisch gebied in onze markt gebeurt. De Nederlandse audiologiemarkt maken we vanaf nu inzichtelijk door het maandelijks delen van branchegegevens op het gebied van hoortoestellen. Eerder maakten we al bekend dat in […]
Zo ziet Hans Anders de nieuwe opticien
/Retailtrends ging in gesprek met de HR director Esther Bodde van Hans Anders over de klantreis en formule van Hans Anders. Ze bespreken wat de klant van nu graag wil en hoe dat optiekzaken daar op inspelen. Lees hier het hele artikel. Bron: retailtrends.nl